اسدالله بادامچیان روز چهارشنبه در نشست تخصصی روسا و دبیران هیاتهای اندیشه‌ورز سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در مشهد بر نیاز به شهامتی برجسته همچون شهید حججی‌ مدافع حرم در مقابل استکبار جهانی تاکید و بیان کرد: ترامپ رئیس جمهور آمریکا ذلیل است که نخست وزیر ژاپن را به ایران می‌فرستد. 

وی افزود: همه با هم در مجموعه اقتصاد کشور در حال فعالیت هستیم. کسانی که با خدا کار می‌کنند، با خدا قرار بگذارند که ۱۰ سال دیگر ایران هیچ مشکل اقتصادی نداشته و شاد، آباد و پربرکت باشد.

رئیس هیات اندیشه‌ورز سازمان اصناف و بازاریان در ادامه به سن زیر ۴۰ سال ۶۰ میلیون از جمعیت ۸۳ میلیون نفری ایران اشاره و بیان کرد: استفاده از ظرفیت جوانان بسیجی می‌تواند یک تحول عظیم بوجود آورد اما شرط تحققش آن است که نسل جوان را پرورش دهیم. جوانان وارث انقلاب اسلامی و نیازمند آگاهی بیشتری هستند. 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند که در این دوره باید جوانان بسیار قوی عمل و برای ۴۰ سال فعالیت، کار و رسیدن به قله‌های پیشرفت تلاش کنند. در بیانیه گام دوم انقلاب ۴۱ مرتبه از به کلمه "جوان" اشاره شده است. بر این اساس "ظرفیت‌شناسی" برای شناخت روحیات جوانان یکی از مسائل بسیار مهم و عوامل اصلی موفقیت به شمار می‌رود.

بادامچیان گفت: انقلاب اسلامی بزرگترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید و تنها انقلابی است که ۴۰ سال را بدون خیانت به آرمانهایش پشت‌ سر سر گذاشته و اکنون وارد دوران تمدن سازی، جامعه سازی و خودسازی شده است. انقلاب اسلامی با قدرت و شکوه پا به میدان گذاشت، دین و دنیا را با هم مطرح نمود، آغاز عصر جدید را بنیان نهاد و مساله چپ و راست و مدرنیته را بیرون ریخت.

وی افزود: شعارهای انقلاب اسلامی با فطرت بشریت همراه بوده لذا جاودانه است. این انقلاب مطلق گرایی نیز نمی‌کند لذا در تلاش هستیم با قدرت، پیشرفت، جوانمردی، صراحت و اقتدار مسیر انقلاب اسلامی را ادامه دهیم. 

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: در گام دوم انقلاب نباید مشکلات و دغدغه‌های ۴۰ سال گذشته را داشته باشیم. ۴۰ سال نخست انقلاب اسلامی با جوانان شروع شد و به پیروزی رسید، هم اینک دوباره چرخه انقلاب به دست جوانان افتاده است.

وی همچنین گفت: کل جامعه انسانی یک ظرفیت بسیار عظیم جهانی است. در اسلام به انسان توجه ویژه شده به طوری که نگاه فرد مسلمان به دنیا باید مبتنی بر نگاه به جمعیت هشت میلیاردی باشد. انسان خلیفه الله است. در بیانیه گام دوم انقلاب فرد مسلمان باید اقتصاد کشورهایی که شهید داده‌اند را اداره کند، نگاه انسان در این بیانیه باید جهانی باشد.

بادامچیان افزود: بزرگترین جهاد این است که جهان بشریت را از مستکبران نجات دهیم. اگر خدا جانشینی خود را به انسان داده، او نباید اجازه دهد که فرد مستکبر پیروز شود. عقل، فهم، علم، تجربه و امداد خدایی پشت سر انسان و حمایتگر او است. در گام دوم انقلاب نیز با اتکا به این موارد پیروز خواهیم شد.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۴۱ نسل جوان را در بازار اسلامی پرورش دادیم، امروز دوباره باید در این زمینه دست به کار شویم. یکی از بهترین سنتهای ایرانیان این است که هر فردی دو شغل یا دو مهارت را یاد می گرفته، در این شرایط و برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب لازم است که سنتهای گذشته احیا شوند. هر فعال بازاری به چند جوان کمک کند که وارد بازار کار شود، قطعا تلفیق فکر جوان با فکر و تجربه بازاریان برکت را زیاد می‌کند.

بادامچیان گفت: یک نسل جوان تحصیلکرده قادر خواهد بود برای اقتصاد جهانی زمینه سازی کند. برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم باید نسلی پرورش دهیم که قسط و عدل جهانی را برقرار سازد و زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) شود.

وی افزود: گام نخست برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، خودسازی است. بعد باید با انسانهای خودساخته هم محور شد، در این راستا معرفت و برنامه خودسازی بدون عرفان نبوی و علوی ممکن نیست.

 نشست تخصصی روسا و دبیران هیاتهای اندیشه‌ورز سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور با هدف تبیین روشهای اجرای تحقق گام دوم انقلاب به ویژه در بخش اقتصادی، با حضور رئیس سازمان بسیج اصناف، رئیس اتاق اصناف ایران، کارشناسان حوزه اقتصادیتا فردا در مشهد ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.