حسن جعفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع تجمیع این دو انتخابات موجب شده که خواسته و ناخواسته روند انتخابات ذکر شده در یکدیگر تاثیرگذار باشد ضمن آن که تجمیع این دو می‌تواند بر میزان مشارکت در انتخابات مجلس خبرگان بیفزاید.
وی ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری یکی از نهادهای اساسی و حساس نظام مقدس جمهوری ایران است که سه وظیفه اصلی و ذاتی آن شناسایی، انتخاب و نظارت بر رهبری است از این رو انتخابات مجلس خبرگان بسیار مهم است و با توجه به این که رکن رکین و ستون و خیمه انقلاب اسلامی است نمایندگان منتخب مردم در این کارزار، مسئولیت خطیری بر عهده دارند.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: فرایند برگزاری انتخابات مجلس شورا و خبرگان رهبری پیش رو در دوم اسفند ماه سال جاری در آن دسته از شهرستان‌های خراسان رضوی که بناست انتخابات در آنها به صورت تمام الکترونیک برگزار شود یکسان است.
جعفری افزود: بر اساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده، هیات‌های اجرایی انتخابات میان‌دوره ای خبرگان رهبری در تاریخ ۱۰ تا ۱۵ آذرماه آیده تشکیل می شود و ثبت نام از داوطلبان شرکت در این انتخابات توسط وزارت کشور و فرمانداری های مرکز حوزه انتخابیه از ۱۵ آذر ماه آغاز  و به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت.
بر اساس اعلام وزارت کشور همزمان با برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و تعیین منتخبان ۲۹۰ کرسی این مجلس در سراسر کشور انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز در پنج  استان تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم برگزار خواهد شد.

 در انتخابات خبرگان رهبری از استان تهران دو نفر و در هر یک از حوزه‌های انتخابیه استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم یک نفر با رای مردم انتخاب خواهند شد.

خراسان رضوی شش نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد که آیت الله محمود هاشمی شاهرودی یک از منتخبان مردم استان در این مجلس دی ماه پارسال فوت کرد و با برگزاری انتخابات میان‌دوره ای خبرگان رهبری در دوم اسفند ماه امسال مردم خراسان رضوی منتخب خود را جایگزین نماینده فوت شده خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.