سید مهدی طباطبایی سه شنبه شب در نشست هیات‌های مذهبی خراسان رضوی با استاندار این استان افزود: رویکرد هیات‌های مذهبی تنها عزاداری اهل بیت (ع) نیست و امروز شاهد برگزاری جشن‌های ولادت ائمه هستیم، همچنین هیات‌ های مذهبی در بحث‌های اجتماعی نیز ورود کرده‌اند.
وی ادامه داد: در دهه کرامت نیز جشن‌های مردمی خوبی در استان خراسان رضوی برگزار می‌شود اما بنیاد بین المللی امام رضا (ع) نسبت به این جشن‌ها بی‌تفاوت است درحالی که باید جشن‌های مردمی مورد توجه باشد.
رئیس شورای هیئات مذهبی خراسان رضوی گفت: موضوع زائران پیاده دهه آخر صفر کاری مردمی است که باید به صورت مردمی ادامه یابد و البته هیات‌های مذهبی نیازمند کمک‌ها و مساعدت فرهنگی از دولت هستند.

طباطبایی افزود: ۴۰ هیات آسیب‌زا در این استان وجود دارد که ثبت نشده‌اند و اقدامات و تذکرات لازم به این هیات‌ها توسط سازمان تبلیغات و دستگاه‌های انتظامی داده شده و برخی از آنها نیز به دستگاه قضا معرفی شده‌اند.
هیات‌های مذهبی در مشهد بیش از یک قرن سابقه فعالیت دارند و از مجموع هیات‌های عزاداری در مشهد ۳۰۷ هیات دارای حسینیه برای استقرار و برگزاری مراسم سوگواری هستند و بقیه هیات‌ها در خانه ها و مساجد به برگزاری مراسم می پردازند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.