رییس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: خدمات این تشکل تمام مناطق محروم استان و شهرستان‌های مرزی و همچنین حاشیه شهر مشهد را در بر می‌گیرد.
دکتر محسن ذاکریان افزود: هم اکنون بیش از ۹ هزار نفر شامل پزشک، پرستار، ماما و سایر کارشناسان پزشکی عضو بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی هستند.
وی اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی با استقرار تیم‌های پزشکی در مناطق محروم، خدمات غربالگری، آموزشی و درمانی در رشته‌های مختلف ارائه می‌کند.
وی گفت: امسال با استقرار تیم‌های پزشکی در قالب گروه‌های جهادی در مناطق محروم افزون بر ۱۶ هزار نفر از ساکنان مناطق کم‌برخوردار استان خراسان رضوی از خدمات رایگان پزشکی بهره‌مند شدند.
ذاکریان افزود: گروه‌های جهادی در هر ماه بطور منظم و همچنین در مناسبت‌های خاص و مختلف به مناطق کم‌ برخوردار اعزام می‌شوند.

بسیج جامعه پزشکی سال ۱۳۷۱ فعالیت خود را در کشور آغاز کرد و نخستین شورای مرکزی این نهاد نیز سال ۱۳۷۴ تشکیل شد.
برپایی بیمارستان‌های صحرایی، اعزام گروه‌های پزشکی تخصصی به مناطق محروم و کم برخوردار و معاینه رایگان بیماران نیازمند، تشکیل و اعزام گروه‌های اضطراری در مواقع بحران، اجرای همایش‌ها، مسابقات مختلف فرهنگی و برگزاری کارگاه‌های علمی آموزشی مرتبط با امور بهداشتی و درمانی از جمله فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.