علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در مشهد افزود: دانش آموزان بیشتر در خطر آسیب های اجتماعی قرار دارند که توجه نکردن به آنها آسیب های اجتماعی را افزایش می دهد.

وی با تاکید بر ضرورت تهیه مکان امن برای ارائه مشاوره به دانش آموزان گرفتار آسیب های اجتماعی در این استان ادامه داد: نوجوانان و جوانانی که ناخواسته به سمت اعتیاد کشیده شده اند برای پاک شدن باید به مکانی خاص جدای از دیگر افراد مبتلا به مواد مخدر منتقل شوند.

استاندار خراسان رضوی گفت: اگر دانش آموزی به دلیل اعتیاد در کمپ های تَرک با یک معتاد مزمن در یک مکان قرار داشته باشد به طور قطع در آینده مشکلاتی برای وی به وجود می‌آید.  

رزم حسینی برای شناسایی دانش آموزانی که احتمالا در کمپ های ترک اعتیاد با دیگر افراد مبتلا به مواد مخدر در کنار هم قرار دارند دستور تشکیل هیاتی پنج نفره را صادر کرد.

وی افزود: همه دستگاه‌های اداری باید آموزش و پرورش را برای کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان تقویت کنند و خیران نیز در کنار مدرسه سازی برای کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان کمپ هایی را احداث کننند که این امر می تواند کمک بزرگی برای جامعه باشد.

وی با اشاره به ظرفیت خوب معین های اقتصادی در خراسان رضوی گفت: در بیشتر نقاط این استان، معین های اقتصادی شکل گرفته است که می توانیم از این فرصت در راستای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کرد.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ۲۴ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی هفت ماه منتهی به آبان امسال در این استان کشف و ضبط شد.

محمدحسین صالحی افزود: در این مدت ۱۰ هزار و ۲۰۰ معتاد متجاهر،  هزار و ۸۹۲  قاچاقچی و خُرده فروش و اعضای ۳۸ باند قاچاقچی در خراسان رضوی دستگیر شدند.

وی ادامه داد: ۱۷ کارگاه و لابراتوار تولید مواد مخدر شیشه در این مدت با تلاش همه دستگاه‌های متولی در خراسان رضوی منهدم شد که این میزان نسبت به مشابه سال قبل آن ۳۵۰ درصد افزایش داشته است.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی گفت: در این مدت  ۱۶۴ نشست با اعضای شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در این استان برگزار شد که ۷۱ درصد مصوبات آن تحقق یافته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.