استانداری خراسان رضوی روز شنبه به نقل از علی اکبر لبافی گزارش داد: هم اینک معین های اقتصادی برای اجرای طرح‌ های توسعه ای به ۵۱۰ روستا در این استان ورود کرده اند.

وی که در جمع شماری از معین‌های اقتصادی این استان سخن می گفت افزود: ما به دنبال توسعه در شهرستان‌ها هستیم و به طور طبیعی انتظار تحقق و ثمریابی تمامی برنامه ها وجود دارد اما بر این باوریم که همگرایی ایجاد شده میان ارکان مختلف و ورود معین ها به این عرصه، می تواند تحولات خوبی را در خراسان رضوی رقم بزند.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با اشاره به تجربه اجرای طرح معین های اقتصادی در کرمان گفت: در قلعه گنج این استان به واسطه اجرای طرحی مشابه، نرخ بیکاری از ۳۶ به شش درصد کاهش یافت و بعد از سه سال ۸۰ میلیارد ریال سرمایه از مردم جمع‌آوری شد.

لبافی افزود: امروز شاهدیم که ارکان مختلفی در خراسان رضوی، پای کار آمده و تلاش دارند تا مسیر گام های توسعه ای معین های اقتصادی را هموار کنند.

وی اضافه کرد: هم اینک سامانه‌ای طراحی شده است تا مردم بتوانند اقدامات معین‌های اقتصاد مقاومتی را در خراسان رضوی رصد کنند.

بر اساس مدل مثلث توسعه اقتصادی که به ابتکار علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی آغاز شده است معین های اقتصاد مقاومتی ارایه آموزش های حوزه کسب و کار، تسهیل امر سرمایه گذاری و توانمند سازی مردم در مناطق شهری و روستایی و توسعه اقتصادی منطقه را عهده دار می شوند. 
معین های اقتصاد مقاومتی همچنین وظیفه شناسایی ظرفیت های مناطق زیر پوشش و  ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و اشتغال‌زایی را بر عهده دارند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.