عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی روز جمعه در این مراسم گفت: با تصمیم فراکسیون قرآن و عترت تفاهم نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش منعقد شد که در اجرای آن تمام کسانی که دوره متوسطه را تمام می‌کنند باید مهارت روخوانی و روانخوانی قرآن را داشته باشند.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در انس با قرآن کریم افزود: تنها راه نجات در این فضای سنگینی که دشمنان ما در حوزه فرهنگی ایجاد کرده‌اند انس با قرآن کریم است و ما برای رسیدن به این نقطه نیازمند مشارکت همه مردم هستیم.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همت و افزایش انگیزه مردم برای این امر خیر موجب می‌شود با انس و پناه بردن به قرآن از دختران و فرزندان ما صیانت شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: با زحمات استادان قرآنی روز به روز شاهد درخشش نخبگان قرآنی استان در عرصه ملی و بین‌المللی هستیم و در چند سال اخیر هر سال نمایندگان استان خراسان رضوی در مسابقات کشوری رتبه اول در رشته‌های مختلف داشته‌اند.

حجت الاسلام محمد احمدزاده افزود: تلاوت خوب، صحیح خوانی، زیباخوانی و حفظ قرآن کریم مقصد اصلی نیست بلکه مقدمه‌ای برای فهم معارف عالی و حیاتی قرآن است.

رونمایی از نرم افزار جامع قرآنی موقوفه حافظین

در این مراسم از نرم افزار جامع قرآنی موقوفه حافظین رونمایی شد.

مسئول گروه طراحی نرم افزار جامع قرآنی گفت: موقوفه قرآنی حافظین با هدف ترویج فرهنگ سبک زندگی قرآنی همزمان با عید غدیر اقدام به طراحی نرم افزار جامع قرآنی کرده است. 

حجت الاسلام حسین اثنی عشری افزود: برای اولین بار در جهان به کمک نرم افزار حافظین، قرآن آموزان می‌توانند بعد از تعیین سطح در دوره‌های آموزش مجازی قرآن کریم شرکت کنند و با ارائه صوت آن به نرم افزار با موتور آنالیز صدا و هوش مصنوعی که به همت جوانان این مرز و بوم طراحی شده است ایرادات احتمالی خود را برطرف کنند و با این کار یک استاد کامل در اختیار دارند.

وی اظهار داشت: ارائه آموزش از استادان برتر ملی و بین‌المللی قرآن کریم در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، تجوید، تفسیر و حفظ قرآن کریم از دوره‌هایی که در استودیوهای پیشرفته ضبط شده به صورت آفلاین در این نرم افزار طراحی شده است و کاربران به صورت آنلاین نیز می‌توانند یک استاد پشتیبان در اختیار داشته باشند.

در این مراسم از امید توکلی کیا در رشته حدیث، سیدحمیدرضا جاوید شفیعی و علی سبزه در رشته حفظ ۱۰ جزء قرآن، سعید قره داشی در رشته حفظ ۲۰ جزء قرآن، رضا گلشاهی در رشته حفظ کل قرآن، علیرضا بیژنی و مختار دهقان در رشته قرائت تحقیق، زینب آذرخشی در رشته حفظ موضوعی قرآن، بنت الهدی شایق در رشته دعاخوانی، فرزانه کلالی و معصومه صهبایی استاد در رشته ترتیل، مریم نصیری در رشته حفظ ۱۰ جزء قرآن و مرضیه میرزایی پور در رشته قرائت تحقیق به عنوان افتخارآفرینان مسابقات کشوری و از هادی اسفیدانی، مهدی نقی پور، امیر لعل اول در رشته تحقیق و محمد خاکپور در رشته حفظ کل قرآن به عنوان افتخارآفرینان مسابقات بین‌المللی قدردانی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.