مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: این اقدام در اجرای طرح رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری که از شهریور ماه امسال در بیمارستان‌های خراسان رضوی آغاز شده انجام گرفته است.
دکتر سید مرتضی وجدان افزود: سامانه رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری در ۴۱ بیمارستان دانشگاهی استان خراسان رضوی در حال پیاده سازی است و به تدریج در بیمارستان‌های خصوصی نیز راه‌اندازی می‌شود.
وی اظهار داشت: ایجاد سامانه رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری مزایای بسیار از جمله صرفه جویی در زمان خدمت، نیروی انسانی، کاغذ و تجهیزات و یکنواختی در پرداخت اسناد بستری را به دنبال دارد.
وی گفت: پیش از اجرای طرح رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری در بیمارستان‌ها تعداد برگه‌های هر سند برای بیمار به طور میانگین ۲۰ برگ برآورد می‌شد که با فعالیت این سامانه سالانه هشت میلیارد ریال به خاطر حذف کاغذ و هزینه‌های مرتبط با آن در بیمارستان‌های خراسان رضوی صرفه‌جویی می‌شود.
هم اکنون افزون بر سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان خراسان رضوی زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند که در قالب پنج صندوق کارکنان دولت، روستاییان و عشایر، بیمه ایرانیان، بیمه همگانی و سایر اقشار خدمات‌رسانی می‌شوند.  
حدود ۵۸ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش بیمه سلامت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.