ابوذر اثنی عشری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال برای نخستین بار اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی به منظور ترویج فرهنگ وقف، بخش وقف کتاب در نمایشگاه مشهد راه‌اندازی کرده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای برپایی نمایشگاه کتاب مشهد، دوستداران کتاب اعم از مولفان، نویسندگان، ناشران، طلاب، استادان دانشگاه، دانشجویان و حتی اقشار عادی جامعه نسبت به وقف کتاب اظهار تمایل کرده و کتاب‌های ارزشمندی در موضوعات درسی، عمومی و اجتماعی وقف کردند.

مشاور وقف در اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: کتاب‌های وقف شده به کتابخانه‌های مناطق محروم استان ارسال می‌شود.

اثنی عشری افزود: امسال همچنین وقف کتاب‌های الکترونیکی نیز در غرفه این نهاد راه‌اندازی شد تا نویسندگانی که قادر به تامین هزینه‌های چاپ و نشر کتاب خود نیستند نسخه الکترونیکی آن را یا وقف کنند، یا یکی از خیرین عهده‌دار چاپ آن کتاب شود یا نسخه آن با اسم نویسنده در اختیار عموم قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این راستا تاکنون ۷۰ نسخه الکترونیکی کتاب  در اختیار غرفه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد قرار گرفته است.

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب مشهد از هشت تا ۱۵ آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی این شهر دایر بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.