محمدرضا رجبی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه هزار و ۳۰۰ خانوار با ۱۱ هزار نفر جمعیت زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان قرار دارند که ۱۱ درصد جمعیت شهرستان را شامل می‌شود و نشان می‌دهد سرخس دارای بیشترین جمعیت زیرپوشش این نهاد حمایتی نسبت به جمعیت آن در مقایسه با سایر شهرستان‌های خراسان رضوی است.

وی اظهار داشت: پیش از این آمار بیکاری در این شهرستان ۱۹ درصد بود که هم اکنون به ۱۴ درصد رسیده اما باز هم در مقایسه با دیگر شهرستان‌های استان در سطح بالایی قرار دارد.

وی گفت: با توجه به اینکه جمعیت این شهرستان زندگی کشاورزی و دامداری دارند، خشکسالی‌های اخیر خانوارهای سرخس را متضرر کرده و آنان را مجبور به فروش دام‌های خود نموده است و به همین سبب بیشتر این خانوارها به ناچار زیرپوشش نهادهای حمایتی درآمده اند که امیدواریم بارش‌های خوب سال زراعی گذشته بتواند موجب رونق دوباره کشاورزی برای خانواده‌های  روستایی سرخس شود.

رجبی مقدم افزود: در سال جاری تعدادی از واحدهای صنعتی و اقتصادی تعطیل شده در منطقه ویژه اقتصادی سرخس کار خود را از سرگرفته یا به تازگی افتتاح شدند و پروژه‌های عمرانی نیز در حال اجراست.

وی منطقه ویژه اقتصادی سرخس، گمرک، خط آهن بین‌اللملی سرخس - تجن و وجود تاسیسات نفت و گاز در این منطقه را به عنوان ظرفیت‌های خوب این شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: آستان قدس رضوی در قالب طرح‌های مختلف سرمایه بسیار وارد منطقه کرده است که می‌توان از آن‌ها در جهت رونق کسب و کار و تولید بهره گرفت.  

شهرستان مرزی ۹۰ هزار نفری سرخس در شرق مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.