مدیر کل امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان رضوی در حاشیه مراسم آغاز این طرح در جمع خبرنگاران گفت: بهره برداری از سامانه‌های هوشمند نظارتی نقش به سزایی در امنیت بخش‌های مختلف و بویژه امنیت در بخش خصوصی و سرمایه گذاری دارد.
حسین شرافتی راد افزود: بر اساس قانون، بهره برداری از سامانه های پایش تصویری بدون اخذ مجوز غیرقانونی است و باید برای استفاده از این سامانه ها مجوز بهره برداری از دبیرخانه کمیته سامانه های پایش تصویری استان مستقر در اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری اخذ شود.
وی اظهار داشت: با توجه به حضور میلیونی زائران و گردشگران داخلی و خارجی در استان و به ویژه مشهد و در راستای تامین امنیت استان در حوزه‌های مختلف از جمله سازمان‌های دولتی، بخش خصوصی، گردشگری و صنوف، ارزیابی و استانداردسازی دوربین‌های مدار بسته در دستور کار قرار گرفت و امروز با پیشگامی بانک ملی اولین مجوز بهره برداری برای این امر صادر شد.
وی گفت: در این طرح به خاطر اجرای قانون ورعایت حقوق شهروندی، تمام محیط‌های دارای سامانه های پایش تصویری با کمک بخش خصوصی و نظارت کمیته پایش تصویری شورای تامین استان و حمایت قضایی و قانونی مورد ارزیابی و استاندارد سنجی قرار می‌گیرد.
شرافتی افزود: امروزه استفاده از سامانه های هوشمند نظارتی مورد اقبال عامه مردم است لذا لازم است قبل از نصب و بهره برداری، مجوزهای قانونی لازم اخذ و از تجهیزات استاندارد و به روز استفاده شود و همچنین نصب سامانه ها توسط نصاب‌های مجاز عضو اتحادیه صنف الکترونیک انجام گردد.
وی اظهار داشت: در اولین مرحله ۱۰۳ شعبه بانک ملی در مشهد مجوزهای لازم برای بهره برداری از سامانه‌های پایش تصویری را اخذ کرده اند.
پروژه شهر امن با هدف افزایش ضریب امنیتی در بخش های مختلف و جلوگیری از نفوذ اطلاعات اجرا می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.