استانداری خراسان رضوی روز سه‌شنبه به نقل از استاندار این استان در دیدار با وزیر راه و شهرسازی در تهران گزارش داد: نقشه راه بازسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی مورد توافق وزارت راه و شهرسازی و شهرداری مشهد قرار گرفت.
علیرضا رزم حسینی گفت:  وزارت راه و شهرسازی و شهرداری مشهد به صورت مشترک تا پایان سالجاری نسبت به تهیه طرح تفصیلی جدید با در نظر گرفتن مبانی شهرسازی و دغدغه های موجود در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی اقدام و آن را در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب می‌رساند.

وی افزود: همچنین در این دیدار مقرر شد آیین نامه تشخیص مصادیق حقوق مکتسبه و نحوه برخورد با آن طی دو هفته توسط استانداری، اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی و شهرداری مشهد تهیه شود.

طبق مصوبه ۱۹ تیر ماه سال ۹۶ شورای عالی معماری و شهرسازی به منظور جلوگیری از تداوم اقدامات مخالف با حفاظت از حیثیت مکان و ارزش های ملموس و ناملوموس بافت تاریخی فرهنگی پیرامون حرم مطهر رضوی از آن تاریخ طرح نوسازی و بهسازی حرم مطهر رضوی مصوب سال ۱۳۸۷ لغو و اجرای آن متوقف شد.
طرح نوسازی و بازسازی بافت فرسوده منطقه ثامن با ۱۳ هزار پلاک از سال ۷۱ در دستور کار است و هنگام آغاز طرح ۷۰ درصد ساختمان های مسکونی این بافت بیش از ۲۰ سال قدمت داشت.
۵۰ درصد طرح نوسازی و بهسازی این بافت بر عهده شهرداری و ۵۰ درصد آن از طریق شرکت بازآفرینی بافت های فرسوده برعهده دولت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.