سعید محسن‌زاده روز دوشنبه در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا مخاطبان نشر و خوانندگان کتاب را بی‌رحم توصیف و بیان کرد: هنگامی که یک انتشاراتی به ذائقه آنها توجه نکند خوانندگان نیز کتاب منتشره را پس می‌زنند، آن کتاب در فروشگاهها بی‌مشتری مانده و به همین خاطر متشرکننده با مشکل مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس همین قاعده، بنگاه نشری که مدیریت آن را بر عهده دارم و با موضوع دفاع مقدس فعالیت دارد، ظرف دو سال اخیر به تغییر فرم و محتوا در آثار منتشره خود روی آورده لذا با توجه به ذائقه خواننده مورد اقبال مخاطبان قرار گرفته است.

این ناشر گفت: به عنوان مثال رمان "شهربانو" در سال نخست انتشارش به چاپ هشتم رسید. کتاب "رویای بیداری" پیرامون خاطرات همسر یکی از شهیدان مدافع حرم نیز طی یک سال هفت بار تجدید چاپ شد و داستان "سرو دار" هم شش بار زیر چاپ رفته است.

وی این وضعیت را نشانگر اقبال عمومی مخاطبان کتاب و خوانندگان به حوزه ایثار و شهادت ارزیابی و بیان کرد:  شرکتهای توزیع این نوع آثار را برای عرضه در کتابفروشیها توزیع میکنند و باید اذعان کرد اوضاع نشر و بازار برای این قبیل آثار بسیار مناسب است.   

او در ادامه به مشکلات حوزه نشر نیز اشاره و بیان کرد: فعالان این بخش با کمبود نقدینگی و مسائل مرتبط با فرایند چاپ مواجه هستند. وضعیت کنونی تخصیص کاغذ به شرکتهای انتشاراتی نسبت به دو ماه پیش بهتر شده اما قیمت کاغذ همچنان بالا بوده و همین برای اقتصاد در حوزه نشر کتاب مشکل‌آفرین است.

یست و یکمین دوره نمایشگاه کتاب مشهد با حضور ۷۳۰ ناشر از سراسر کشور، ۲۵ ناشر و ۸۰ نمایندگی ناشران بین‌المللی در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی این شهر برپا است. در بخش داخلی این نمایشگاه ۲۰۰ هزار عنوان کتاب و در بخش بین‌الملل آن ۲۰ هزار عنوان کتاب ارایه شده است. 

نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد از هشتم تا پانزدهم آبان ماه جاری پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.