مرتضی اکبری روز یکشنبه در مراسم افتتاح شعبه این بانک در مشهد گفت: مانده تسهیلات این بانک نیز ۲۱۰ هزار میلیارد ریال است که حدود ۹۰ درصد سپرده‌ها در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود و ۱۰ درصد دیگر نیز سپرده قانونی است که باید نزد بانک مرکزی باقی بماند.

وی افزود: اعتماد مردم و سپرده گذاران به این بانک به دلیل فعالیت‌هایی که در زمینه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه دارد بسیار است و روز به روز این اعتماد در حال افزایش می‌باشد در حالی که این بانک سودی به سپرده‌های خود نمی‌دهد و در پرداخت تسهیلات نیز تا چهار درصد کارمزد دریافت می‌کند.

وی با اشاره به شفافیت فعالیت‌های این بانک اظهار داشت: سال گذشته به یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز به یک میلیون و ۲۴۰ هزار نفر بالغ بر ۱۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این میزان به ۲ میلیون فقره وام به مبلغ ۱۸۰ هزار میلیارد ریال برسد.

اکبری با بیان اینکه سال‌های گذشته کمک به معیشت بیشترین سهم را در پرداخت‌ تسهیلات داشته است گفت: از ۲ سال پیش تاکنون جهت پرداخت تسهیلات به سوی اشتغالزایی خرد هدایت شده و با توجه به تصمیم شورای پول و اعتبار در افزایش سقف وام اشتغال از ۲۰۰ میلیون به ۵۰۰ میلیون ریال این تسهیلات موثرتر از گذشته عمل می‌کند.

وی افزود: در این ارتباط پرداخت تسهیلات اشتغال با مشارکت حوزه‌های تخصصی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد برکت، آستان قدس رضوی و بسیج سازندگی انجام می‌شود.

وی ادامه داد:  سال گذشته بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در جهت اشتغال خرد پرداخت شد که این مبلغ در نیمه اول امسال به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسیده و تا پایان سال نیز رشد چشمگیر نسبت به پارسال خواهد داشت.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار داشت: هم اکنون میزان معوقات این بانک با یک درصد از میانگین بین‌المللی معوقات بانکی کمتر است.

وی گفت: این بانک از ابتدای امسال بانکداری سبز به معنای حذف کاغذ در روند افتتاح حساب، پرداخت تسهیلات و بازپرداخت را به اجرا گذاشته است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هم اکنون دارای ۵۳۰ شعبه در کشور با سه هزار کارمند است و خراسان رضوی نیز دارای ۳۱ شعبه می‌باشد که ۱۷ واحد از این تعداد در مشهد فعالیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.