رئیس اتاق اصناف مشهد در حاشیه مراسم اعزام این کاروان به خبرنگار ایرنا گفت:با وجود ارسال چندین محموله کمک‌های اهدایی اصناف مشهد به هموطنان در مناطق مختلف سیل‌زده، ارسال این کمکها همچنان ادامه دارد.

محمود بنانژاد افزود: در این راستا پس از جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی، امروز کاروان اهدایی اصناف مشهد شامل چهار کامیون حامل لوازم برقی و سیم‌کشی ساختمان، لوله و لوازم بهداشتی و  عایق‌های رطوبتی در مجموع به ارزش پنج میلیارد ریال به بردسکن ارسال شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی نیز که در این مراسم حضور داشت به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای وقوع سیل در استان، اصناف مشهد کمک‌های زیادی از جمله پوشاک و مواد غذایی به سیل‌زدگان کرده اند.

علی رسولیان افزود: از آنجا که کار بازسازی خانه‌های خسارت دیده از سیل در بردسکن با کمبود لوازم برای تکمیل ساخت مواجه شده است اصناف مشهد کمک‌های جدید خود به سیل‌زدگان را معطوف به اهدای شیرآلات، عایق‌های رطوبتی، ظروف بهداشتی و لوازم برقی مانند کلید و پریز کرده‌اند.

وی اضافه کرد: به اتاق اصناف مشهد پیشنهاد شد که کمیته ای دائمی برای حوادث پیش بینی نشده با مشارکت اتحادیه‌های مختلف در اتاق تشکیل دهند تا ضمن تشکیل یک بانک اطلاعاتی از توانمندی‌های اصناف، در زمان بروز حوادث بتوان برنامه‌ریزی سریع‌تری برای سازماندهی و جمع‌آوری کمک‌ها داشت.

۱۰۵ هزار و ۶۰۷ و احد صنفی تولیدی، توزیعی و خدماتی در کلانشهر مشهد فعال است که از این تعداد ۵۵ هزار و ۴۱۹ واحد توزیعی، ۱۷ هزار و ۱۲۹ واحد تولیدی، ۱۶ هزار و ۹۲۹ واحد خدماتی و ۱۶ هزار و ۱۳۰ واحد فنی است.

سیل فروردین ماه امسال در خراسان رضوی بیشترین خسارت را به ترتیب به شهرستان‌های کلات، بردسکن و سرخس وارد کرد.

شهرستان بردسکن در ۲۸۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.