سیدجواد حسینی روز پنجشنبه در نشست نخستین دوره تخصصی سند تحول بینادین آموزش و پرورش در جمع مدیران مدارس شهرستان سبزوار افزود: سند تحول بنیادین در پی  کیفیت بخشی در فرآیند تعلیم و تربیت است و ۶۰ درصد برنامه های این سند، تحول خواهانه و نوآورانه است.
وی ادامه داد: اجرای سند تحول بنیادین در مدارس دارای سه بخش الزامی، تجویزی و نیمه تجویزی است و بخشی از برنامه های سند تحول بنیادین الزامی است که باید در همه مدارس اجرا شود از این رو قرار است شورای سند تحول بنیادین در مدارس کشور هم تشکیل شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: هم اکنون ساختار و ساماندهی سند تحول بنیادین در سطح کشور شکل گرفته اما در سطح اجرایی و پیاده سازی آن در مدارس نیازمند کار بیشتری است.
حسینی افزود: لایه چهارم  سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، لایه نهادی است که باید تمامی اجزا و ارکان شامل وزارتخانه ها، نهادها، برنامه ریزان، رسانه ها، مدیران و معلمان، دانش آموزان و اولیا پای کار آن بیایند تا این سند در کانون اصلی تعلیم و تربیت که مدارس است عملیاتی شود.
وی تصریح کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، سندی فرادستی است که مهم‌ ترین بُعد آن تعلیم و تربیت است تا دانش آموزان در تمام عرصه ها به رشد و شکوفایی برسند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.