آتشپاد دوم امیر عزیزی روز یکشنبه با اعلام این مطلب افزود: با توجه به راهپیمایی زائران پیاده در جاده های منتهی به مشهد در ایام پایانی ماه صفر این سازمان تمهیدات ویژه ای برای حفظ ایمنی زائران در دست انجام دارد.
وی ادامه داد: بازدید های پیشگیرانه در هنگام برپایی موکب ها، پذیرایی و اسکان زائران پیاده در دو مسیر ورودی به شهر مشهد از سمت جاده قدیم نیشابور و جاده مشهد به گلبهار و بازدید از سالن های ورزشی، مدارس، حسینیه ها و اماکن اسکان زائران از جمله این اقدامات است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: آتش نشانان به همراه خودروهای اطفای حریق در دو موکب بزرگ اسکان زائران در میقات الرضا و رباط خاکستری در جاده قدیم مشهد به نیشابور مستقر شده اند و در داخل شهر مشهد نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده و خودروهای آتش نشانی در محل های پرتردد و هسته مرکزی شهر مستقر هستند.
عزیزی افزود: حدود ۳۰ نفر از بانوان آتش نشان داوطلب نیز با هماهنگی معاونت پیشگیری و آموزش سازمان آتش نشانی از مدارسی که برای اسکان زائران پیاده امام رضا (ع) در سطح شهر مشهد در نظر گرفته شده است بازدید و نکات ایمنی را به زائران و متصدیان این مجموعه ها ارائه می دهند.
سال گذشته حدود سه میلون و ۲۰۰ هزار نفر برای شرکت در مراسم عزاداری دهه پایان ماه صفر به شهر مشهد سفر کردند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۱۳ درصد افزایش داشت و بیش از ۳۰۰ هزار نفر از آنها زائران پیاده بودند.
امسال نیز تاکنون بیش از ۶۰ هزار زائر پیاده وارد مشهد شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.