آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی افزود: داشتن تقوا همراه با سیاست همواره توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند. 

وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) اظهار داشت: اینکه بگوییم امام رئوف (ع) در دوران ولیعهدی با مامون صلح کردند و در مقابله با مامون صبر در برابر صلح کردند نادرست است لذا باید دوران ولیعهدی حضرت امام رضا (ع) را مطالعه کنیم.

وی گفت: افرادی برخی از نیروهای جان بر کف را تندرو و مخالف سیاست‌های حضرت امام رضا (ع) عنوان می‌کنند که جای تاسف است زیرا در روایت ها آمده که امام هشتم (ع) سازش نکرده اند. 

آیت الله علم الهدی همچنین با تسلیت سالروز وفات پیامبر اکرم (ص) افزود: اگر خواهان تطبیق جامعه انقلابی خود با جامعه انقلابی پیامبر اسلام (ص) هستیم باید پنج خصوصیت را داشته باشیم.

وی اظهار داشت: خصوصیت‌های جامعه انقلابی زمان پیامبر اسلام (ص)، باور راسخ به مبانی اعتقادی توحید و وحی، هدف‌گیری آرمان‌های دینی در فعالیت های فردی و اجتماعی، فعالیت‌های فردی با خدا و توسعه اسلام، جدایی کامل از تمام عادات و رسوم عشیره‌ای و دوران جاهلیت و حساسیت در برابر دشمن با هر قدرت بوده است.

وی گفت: برای توسعه حاکمیت دینی باید پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب اسلامی داشته و استکبارستیزی را باور کنیم.

امام جمعه مشهد افزود: رهبر معظم انقلاب در این زمینه فرمودند اگر در جمهوری اسلامی، مدیران جامعه جرات و جسارت نداشته باشند و در بین مردم خود احساس توانایی نکنند، کار جمهوری اسلامی تمام است.

وی ادامه داد: اگر در مقابل دشمن حساسیت نداشته و فکر کنیم به جز دست دادن با آنها اقتصاد ما پیش نمی‌رود، اشتباه است و اینگونه صحبت کردن پس از چهل سال از گذشت انقلاب درست نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.