"جوزپه پرونه" روز چهارشنبه در دیدار با شهردار مشهد گفت: امیدواریم فرصت در این زمینه ایجاد شود تا با وجود تحریم ها بتوانیم این مهم را انجام دهیم.
وی افزود: مشهد شهر زنده، مرتب و سازمان یافته است و از نظر مذهبی، فرهنگی و اقتصادی نیز بسیار قوی است که این امر یک مزیت محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر لزوم افزایش ارتباط بین کشورهای ایران و ایتالیا اظهار داشت: می کوشیم همکاری ها را ارتقا دهیم.
پرونه گفت: افزایش همکاری های دوجانبه  منجر به ایجاد آگاهی و معرفی ظرفیت های مشهد و گسترش تعاملات می‌شود.
شهردار مشهد نیز در این دیدار با اشاره به تحریم ها و موانع بین دولت ها برای همکاری های مشترک اقتصادی، گفت: شهرداری ها می توانند به عنوان مجموعه های غیردولتی نقش مهمی در دیپلماسی ایفا کنند و ما تجربه خوبی از اجرای دیپلماسی در این زمینه داریم.
محمد رضا کلایی با اشاره به ماموریت شهرداری مشهد برای ایجاد شهر فرودگاهی در این کلانشهر افزود: شهرداری به نمایندگی از دولت مسئول ایجاد و ساخت این فرودگاه شده و باید کار را از نقطه اول مشاوره و مکان یابی آغاز نموده و تا بهره برداری ادامه دهیم.
وی اظهار داشت: مشهد ظرفیت افزایش فضاهای پروازی و کارکردهای مرتبط و تبدیل آن به پایانه پروازی برای کشورهای منطقه را دارد، همچنین می تواند به عنوان یک مکان اقتصادی برای سرمایه گذاری جذاب باشد.
سفیر ایتالیا در ایران امروز در جریان سفر به مشهد با رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور در مشهد نیز دیدار و گفت و گو کرد.

استاندار خراسان رضوی خرداد ماه امسال اعلام کرده بود فرودگاه جدید مشهد در قالب "شهر فرودگاهی" احداث می‌شود و موافقت وزیر راه و شهرسازی نیز در این زمینه گرفته شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.