علی اکبر لبافی روز سه شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بردسکن افزود: بندهایی که در نظام اداری کشور برای سرمایه گذاری قرار داده ایم گرفتاری‌هایی را برای سرمایه گذاری به وجود آورده و این قوانین و مقررات نوعی خودتحریمی را ایجاد و معضل بوروکراسی و کاعذ بازی را تشدید کرده است.

وی ادامه داد: بسیاری از قوانین کشور ما در زمینه سرمایه گذاری مربوط به سال‌های ۵۲ و قبل از آن است و این قوانین در حوزه بیمه، مالیات و امور بانکی با شرایط اقتصادی موجود همخوانی ندارد.

دبیر نهاد مردمی ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: برای رفع مشکلات پیش روی توسعه اقتصادی در استان اجرای طرح مثلث اقتصادی و بهره مندی از فعالیت معین های اقتصادی مطرح شد که براساس آن ارکان حاکمیت هر شهرستان در کنار هم قرار می گیرند تا از تمام ظرفیت‌های این ارکان برای سرمایه‎گذاری جدید و توسعه سرمایه‎گذاری استفاده شود.

لبافی افزود: در این مدل اقتصادی به سرمایه‎گذار اطمینان می دهیم که ارکان حاکمیت در کنارشان قرار دارند و موازی‎ کاری‎ها و اختلاف سلیقه‌ها و ابهامات موجود با کمک فعالان اقتصادی رفع می شود و معین‎های اقتصادی و دیگر اضلاع اقتصادی و فرهنگی شهرستان متولیانی هستند که برای توسعه هر شهرستان باید کمک کنند.

وی ادامه داد: هیچکدام از این معین‎ها به اجبار به عنوان معین اقتصادی انتخاب نشده اند و چنانچه هرکدام نتوانند ادامه کار دهند کنار می‎روند و معین‎های دیگری که در نوبت هستند کار را ادامه می‎دهند تا سرانه درآمدی مردم بهتر و بیکاری برچیده شود.

دبیر نهاد مردمی ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: در گام نخست طرح مثلث توسعه اقتصادی بر روی دو هزار و ۱۰۰ روستا مطالعه صورت گرفت و طرح کسب و کار تهیه شد از این رو این روستاها دیگر نیازی به سند آمایش ندارند.

لبافی افزود: تمامی ۱۰۰ معین اقتصادی به شبکه مکاتبات دولت متصل می شوند و تاکنون ۲۰ معین متصل شده اند و خواهند توانست با تمامی دستگاه‌های اداری کشور مکاتبه کنند.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت اطلاعات گفت: این سایت، یک ویترین کنترل مردمی است چون آنها باید از اقدامات ما مطلع باشند لذا همه مردم به این سامانه دسترسی یابند و بتوانند سرمایه گذاری ها، شاخص های اقتصادی و تعداد افراد شاغل را رصد کنند چون مشارکت مردم در این سرمایه گذاری بسیار حائز اهمیت است،

مرکز شهرستان ۷۶ هزار نفری بردسکن در فاصله ۲۷۳ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.