معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: افزایش سطح زیر کشت، قیمت مناسب و بارش های فراوان امسال از عوامل افزایش تولید محصول گوجه فرنگی در این شهرستان است.
علی ممیزی افزود: امسال ۹۸۰ هکتار از کشتزارهای تربت جام زیرکشت گوجه فرنگی رفت که به طور میانگین از هر هکتار ۴۵ تن محصول برداشت شد.
وی اظهار داشت: در سال زراعی گذشته سطح زیرکشت محصول گوجه فرنگی در این شهرستان ۴۰۰ هکتار و میزان تولید آن ۱۸ هزار تن بود.

وی گفت: در سال زراعی جاری در ۱۰۰ درصد مزارع این محصول مبارزه بیولوژیک و شیمیایی انجام شد.

ممیزی به توزیع بیش از ۲۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی در سال زراعی جاری بین کشاورزان گوجه فرنگی کار این منطقه اشاره کرد و افزود: از مرحله کاشت تا برداشت این محصول در تربت جام در هر هکتار بیش از ۳۰ نفر روز مشغول کار می شوند.

وی با بیان اینکه محصول گوجه فرنگی در تربت جام بیش از ۴۸۰ خانوار بهره بردار دارد اظهار داشت: هر سال برداشت گوجه فرنگی در این منطقه از اواخر شهریور ماه آغاز و تا اواخر مهر ادامه می‌یابد.

وی گفت: این شهرستان چهار واحد فرآوری گوجه فرنگی دارد که به علت نبود نقدینگی تعطیل می باشد و محصول تولید شده شهرستان به واحدهای فعال استان منتقل می شود.

ممیزی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد گوجه فرنگی تولید شده در تربت جام در بخش نصرآباد و پنج درصد آن در بخش مرکزی این شهرستان تولید می شود.

شهرستان تربت جام با ۱۱ هزار بهره بردار بیش از ۴۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد و ۶۵ درصد جمعیت این شهرستان وابسته به بخش کشاورزی هستند.

شهرستان ۳۰۰ هزار نفری تربت جام در ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.