مدیر جهاد کشاورزی باخرز روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از این سطح زیر کشت چهار هزار هکتار بارور و ۵۰۰ هکتار غیربارور است. به ازای هر هکتار زیرکشت زعفران ۱۵۰ نفرروز از مرحله کاشت تا برداشت آن مشغول کار می‌شوند.

محمد دوستخواه احمدی افزود: عملکرد گل زعفران تر در کشتزارهای باخرز در سال زراعی گذشته در هر هکتار به ۳۵۰ کیلوگرم رسید و در مجموع بیش از ۱۸ تن زعفران خشک در این شهرستان برداشت شد.

وی ادامه داد: کشت کشت زعفران با توجه به نیاز کم آن به آب، با استقبال شدید کشاورزان روبرو شده و به همین خاطر تامین کودهای شیمیایی و ریزمغذی مورد نیاز، استفاده از روشهای نوین آبیاری، مبارزه با علفهای هرز، جلوگیری از چرای دام در مزارع و ارائه راهنماییها و توصیه‌های فنی در راستای حمایت از زعفرانکاران صورت می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی باخرز همچنین به بهره‌منهدی هشت هزار خانواری شهرستان از این محصول اشاره و بیان کرد: پارسال میانگین تولید زعفران خشک در هر هکتار مزارع باخرز به چهار کیلو و ۵۰۰ گرم رسید.

وی گفت: سال زراعی جاری ۵۱۰ تن انواع کود شیمایی در بین کشاورزان زعفرانکاران باخرزی توزیع شد.

۸۵ درصد جمعیت باخرز به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند، سالانه  ۲۵ نوع محصول زراعی و ۲۰ نوع محصول باغی در این شهرستان تولید می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۸ هزار نفری باخرز در فاصله ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.