حجت الاسلام علی اکبر سبزیان در نخستین جلسه مجمع خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی استان در محل کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) مشهد افزود: خراسان رضوی استانی پیشرو در حوزه فرهنگی و به ویژه کتاب و کتابخوانی به شمار می رود و این در حالی است که این استان نیز همانند دیگر مناطق کشور در حوزه کتاب و کتابخوانی عمومی با مشکلاتی مواجه است.
وی ادامه داد: وجود پروژه های نیمه تمام و نیاز بسیاری از کتابخانه ها به تجهیز منابع کتابخانه ای دو مولفه ای هستند که ضرورت تشکیل مجمع خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی را دو چندان ساخته است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: راه اندازی کتابخانه های سیار در پیشبرد اهداف کتابخانه ای تاثیر به سزایی دارد چرا که یک کتابخانه سیار با فعالیت در مناطق مختلف به جای چندین کتابخانه ثابت عمل می کند  و راه اندازی این قبیل کتابخانه ها از طریق مجمع خیرین توسعه کتابخانه ها دست یافتنی است.
سبزیان افزود: مجمع خیرین توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی  تلفیقی از انجمن خیرین کتابخانه ساز مشهد مقدس و انجمن خیرین کتابخانه ساز خراسان رضوی است که با هدف گسترش فعالیت و تجمیع برنامه ها فعالیت خواهد کرد.
۳۰۲۷/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.