مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در خبری که روابط عمومی این اداره کل روز گذشته منتشر کرده بود از کندی روند پیگیری واگذاری زمین توسط  اداره کل راه و شهرسازی استان به خانواده های شهدا انتقاد کرد.

حجت الاسلام حسین معصومی گفت: طبق قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران تمامی خانواده های شهدا و ایثارگران باید یک قطعه زمین دریافت کنند که ۱۵ سال است اداره کل راه  و شهرسازی خراسان رضوی این قانون را اجرا نمی کند.
وی افزود: استان خراسان رضوی بیش از ۱۷ هزار شهید، ۴۹ هزار جانباز و سه هزار آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است و باید پیگیر مشکلات خانواده های این عزیزان بود.
او ادامه داد: شهدا با جان‌فشانی و از خودگذشتگی برای ایجاد امنیت تلاش کردند و حاضر شدند از خون خود بگذرند و اینکه مسئولان اداره ها  شعار می دهند که ما مدیون شهدا و خانواده های آنان هستیم درست نیست و مشکلات فقط با شعار حل نمی شود بلکه باید در عمل نشان دهند که پیگیر مشکلات ایثارگران هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: طبق قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، اداره کل راه و شهرسازی استان باید به ایثارگران یک قطعه زمین واگذار کند که متاسفانه بیش از ۱۵ سال است اقدام خاصی در این مورد صورت نگرفته است و ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران به جز تعداد اندکی در شهرستان چناران پس از گذشت دو دهه از این حق برخوردار نشده اند.
معصومی افزود: این نهایت بی مهری و کم لطفی است که نسبت به نیازهای قشر ایثارگر که سرپرست خود را برای امنیت مردم فدا کرده اند بی توجه باشیم.
وی ادامه داد: عدم ارائه خدمات به خانواده های شهدا و ایثارگران که البته امیدوارم از سر غفلت باشد فرهنگ ایثار و شهادت که برگرفته از مکتب اسلام ناب محمدی(ص) است را خدشه دار می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی اما درباره روند اجرای قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران و مطالب مطرح شده توسط مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: ضمن ادای احترام به تمامی خانواده های معزز شهدا و ایثارگران محترم و  با تاکید بر این نکته که اجرای صحیح قانون و مقررات، وظیفه هر دستگاه و نهادی است اعلام می دارد بر اساس تبصره یک ماده ۳ قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران مصوب سوم تیرماه سال ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی، مشمولان دریافت خدمات باید فاقد مسکن بوده و همچنین از امکانات دولتی در قالب تامین مسکن نیز استفاده نکرده باشند.

محمد رضا اخوان عبداللهیان افزود: از طرفی ذکر این نکته ضروری است که علت تاخیر در اجرای قانون مذکور تا حدود زیادی تحت تاثیر شرایط ویژه کلانشهر مشهد و کمبود شدید زمین های دولتی، بلامعارض و فاقد تعهد در این شهر است.

وی ادامه داد: اجرای قانون مذکور در دستور کار جدی این اداره کل قرار داشته و به طور قطع از آن غفلت نشده است چرا که قبل از تصویب قانون یاد شده نیز در راستای اجرای سایر قوانین موضوعه، قطعات و واحدهای بسیار زیادی به این عزیزان اختصاص و واگذار شده است لذا اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران می بایست نسبت به پالایش و شناسایی اعضای محترم واجد شرایط دریافت زمین مطابق با جزء جزء این قانون اقدام و فهرست نهایی را جهت بررسی به اداره کل راه و شهرسازی ارسال کند تا با تدابیری که برای رفع موانع تامین زمین اندیشیده شده اقدام قانونی و بافوریت صورت پذیرد و بیشتر از این شرمنده این بزرگواران نشویم.

۳۲۲۱/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.