فرمانده انتظامی تایباد روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرز دوغارون و روند ورود زائران افغانستانی به ایران با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: زیر ساخت های لازم برای عبور آسان و بدون دغدغه زائران اربعین حسینی در مرز دوغارون فراهم و تمام امکانات و ظرفیت های شهرستان تایباد برای رفاه این زائران به کار گرفته شده است.

سرهنگ علی اکبر قربانی افزود: دوغارون تنها گذرگاه رسمی ورود اتباع افغانستان به ایران است از این رو برای عبور زائران اربعین حسینی در آمادگی کامل قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم آمادگی دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی برای پذیرش زائران افغانستانی اربعین حسینی اضافه کرد: پیش بینی می شود روزانه بیش از دو هزار زائر به صورت رسمی از این گذرگاه وارد کشور شوند.

فرمانده انتظامی تایباد گفت: پلیس مهاجرت اتباع خارجی نیز با برنامه ریزی های انجام شده این آمادگی را دارد که در صورت افزایش ورود زائران افغانستانی به مرز دوغارون، گیت های خروجی مسافران را در این محل به صورت موقت افزایش دهد تا زائران به آسانی تردد کنند.

قربانی افزود: در صورت ورود کاروان زائران به مرز دوغارون حتی خارج از ساعات اداری باز هم به آنها خدمات ارائه می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۰۰ نفر از مردم شیعه و اهل سنت این شهرستان در دو موکب مستقر در مرز دوغارون در حال خدمت رسانی به زائران اتباع کشور افغانستان هستند.

او اضافه کرد: پیش بینی می شود بیش از ۴۰ هزار نفر از اتباع کشور افغانستان برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در عراق و مراسم پایانی ماه صفر از طریق مرز دوغارون وارد ایران شوند.

سال گذشته بیش از ۳۰ هزار از اتباع کشور افغانستان برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین در کشور عراق از طریق مرز دوغارون وارد ایران شدند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

۷۴۹۴/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.