محمد حسین یزدی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین تمبر پستی جهان مربوط به سال ۱۸۴۰ میلادی است که  به "پنی سیاه" شهرت دارد.

وی اظهار داشت: نخستین تمبر پستی ایران نیز مربوط به سال ۱۲۴۷ شمسی و دوره ناصرالدین شاه قاجار است که به عنوان تمبر "شیر و خورشید" شناخته می شود.

وی گفت: موزه آستان قدس رضوی کامل ترین مجموعه تمبرهای پستی را در بین سایر موزه های کشور در اختیار دارد که عمده آنها وقفی و اهدایی از سوی دوستداران حضرت امام رضا (ع) است.

مسئول گنجینه تمبر، سکه و اسکناس موزه مرکزی آستان قدس رضوی افزود: این گنجینه ۹۰۰ هزار قطعه تمبر و اقلام پستی نظیر پاکت نامه، پاکت مهر روز ، کارت پستال از ۲۴۰ کشور و مستعمرات سابق آنها را در اختیار دارد که از این تعداد ۴۰۰ هزار قطعه مربوط به ایران است.

یزدی نژاد اظهار داشت: سه هزار قطعه از تمبرها و اقلام پستی این گنجینه در ۴۵۰ مترمربع از فضای موزه مرکزی آستان قدس رضوی در معرض دید عموم قرار گرفته و باقی آنها در مخزن موزه نگهداری می شود.

وی ادامه داد: گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه مرکزی آستان قدس رضوی در سال ۱۳۶۹ شمسی راه اندازی شد و هم اکنون یکی از پرمخاطب ترین گنجینه ها در موزه به شمار می رود.

۷۴۸۹/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.