حمید صمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آخرین بیمه فعالان قرآنی مربوط به سالهای ۹۲ و ۹۳ است که از محل قانون هدفمندی یارانه ها حدود هزار نفر از فعالان قرآنی که به عنوان مدرس یا نخبه قرآنی فعالیت می کردند زیر پوشش بیمه قرار گرفتند اما از آنجا که حتی یک روز تاخیر در پرداخت، باعث قطع بیمه بیمه شدگان می شد تعداد فعالان قرآنی بیمه شده در این حوزه به ۵۰۰ نفر کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: طی دو سال اخیر هیچ حمایت بیمه ای برای فعالان قرآنی خراسان رضوی در نظر گرفته نشده و آخرین مکاتبه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با وزارت ارشاد در این خصوص مربوط به سفارش امام جمعه مشهد در دیدار خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در آن دیدار آیت الله علم الهدی بر برخورداری فعالان قرآنی مشهد به عنوان قطب قرآنی کشور از مزایای بیمه تاکید کردند و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستور به مساعدت در این زمینه را دادند اما هنوز این پیگیری نتیجه ای در پی نداشته است.

رییس اداره ترویج و تبلیغ فعالیت‌های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برای تعدادی از فعالان قرآنی خراسان رضوی، فعالیت در این حوزه شغل اصلی به شمار نمی رود و آنها در نهادها و حرفه های دیگر مشغول فعالیت هستند اما برخی فعالان قرآنی که جزء استادان و پیشکسوتان نیز به شمار می روند فعالیت در این عرصه را به عنوان شغل اصلی خود قرار داده اند.

صمدی افزود: به طور مثال مرحوم استاد کاظم محمدزاده که دو روز پیش  بر اثر ابتلای به سرطان در مشهد درگذشت از مزایای بیمه برخوردار نبود.

وی ادامه داد: اگر به دنبال ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه هستیم لازم است افراد به صورتی تخصصی در این عرصه فعالیت کنند و تحت حمایت دولت قرار داشته باشند در غیر این صورت اهداف ما برای تربیت جامعه قرآن محور محقق نمی شود.

تعداد فعالان قرآنی در خراسان رضوی هزار و ۴۵۲ نفر اعلام شده است.

۷۴۸۹/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.