محمدرضا مهردوست روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۴۰ دستگاه برای شهرستان مشهد و ۲۰۰ دستگاه برای شهرستان های دیگر خراسان رضوی مورد نیاز است.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۵ دستگاه شتاب نگار در شهرستان های مختلف خراسان رضوی و ۱۰ دستگاه شتاب نگار در شهر مشهد نصب شده که طی چند ماه آینده تعداد دستگاه های شتاب نگار شهرستان های استان به ۲۵ مورد افزایش می یابد.

وی گفت: مکان یابی برای نصب دستگاه های شتاب نگار براساس موقعیت جغرافیایی قرار گرفتن گسلها و شرایطی که بتوان از دستگاه ها مراقبت به عمل آورد، انجام شده است.

رئیس دفتر منطقه شمال شرق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: دستگاه های شتاب نگار قادر هستند شتاب زلزله، اطلاعات و داده های مهندسی زلزله را ثبت کنند که ثبت این اطلاعات در بروزرسانی آیین نامه های ساختمانی و طراحی ساختمان ها کاربرد دارد.

وی اظهار داشت: متولی دستگاه های شتاب نگار در کشور، مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی است و دستگاه های شتاب نگار فعلی در فرصت برجام از کشور انگلستان خریداری شد اما اینک به دلیل تحریم های اقتصادی دیگر قادر به خریداری این دستگاه ها نیستیم.

وی گفت: دستگاه های شتاب نگار که در فرصت برجام خریداری شد از نظر کیفیت با آخرین مدل ها و فناوری های روز دنیا مطابقت داشته و به روزرسانی شده است.

به گزارش ایرنا، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در قالب پروژه عمرانی سازمان ملل متحد از سال ۱۳۵۰ شکل گرفت و در سال ۱۳۵۲ فعالیت رسمی خود را آغاز نمود.

این مرکز در حال حاضر یکی از معتبرترین مراجع علمی و پژوهشی کشور است که به منظور تحقق و گسترش وظایف پژوهشی و آموزشی وزارت راه و شهرسازی و نیز کمک به رفع بخشی از نیازهای پژوهشی و آموزشی کشور در حوزه‌های حمل و نقل، راه، ساختمان و مسکن و معماری و شهرسازی ایجاد شده‌ است. 

۷۴۸۹/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.