علیرضا رزم حسینی روز شنبه در یکصد و بیست و هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی با حضور آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان افزود: یکی از برنامه های جدی ما در این استان اقتصاد زیارت است که طی ۲ یا سه هفته آینده معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری طرح آن را در نشست بعدی شورای فرهنگ عمومی ارائه می کند.

وی اظهار داشت: برای افزایش فعالیت های حوزه زیارت، معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی تقویت شده است لذا امیدوارم برنامه‌های خوبی در حوزه اقتصاد زیارت و گردشگری سلامت اجرا شود.
وی گفت: پیوست فرهنگی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در این استان در حال تدوین است تا مردم و مسئولان در جریان برنامه‌های فرهنگی اقتصاد مقاومتی قرار گیرند.
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ستاد اربعین حسینی در این استان دارای ۱۲ کمیته زیر مجموعه است که متناظر با ستاد اربعین کشوری فعالیت می کند.
محمدصادق براتی افزود: برای استان خراسان رضوی از سوی ستاد اربعین کشور، سهمیه ۵۸ موکب تعریف شده اما تاکنون ۸۷ موکب تدارک دیده شده است که از این تعداد ۳۶ موکب در کربلا و ۱۵ موکب در شهر نجف واقع شده اند.
وی اظهار داشت: ۵۵۴ هزار وعده غذایی و اسکان حدود ۱۲۰ هزار نفر نیز توسط این استان برای زائران اربعین در نظر گرفته شده است.
وی در باره زائران پیاده ایام پایانی صفر به مشهد مقدس نیز گفت: سال گذشته حدود چهار میلیون و ۶۰۰ هزار زائر با خودرو و حدود ۴۳۵ هزار زائر نیز به صورت پیاده وارد این استان شدند که پیش بینی شود امسال این تعداد افزایش یابد.
۸۰۰۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.