محمد کمال سرویها روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین جلسه هیات مرکزی نظارت استان خراسان رضوی این هفته برگزار خواهد شد و سخنگو نیز انتخاب و اعلام می شود.

وی ادامه داد: اعضای هیات های شهرستانی نیز تقریبا مشخص هستند به این ترتیب که شش نفر برای هر شهرستان معرفی شده اند که طی نخستین جلسات هیات مرکزی نظارت استان سه نفر برای هر شهرستان برگزیده و انتخاب می شوند.

دفتر هیات نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی پیش از این اعلام کرده بود  ۱۸ هزار و ۲۸۹ نفر در فرایند برگزاری انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با این دفتر همکاری دارند که یک چهارم آنها را زنان تشکیل می‌دهند.  

بر این اساس یک درصد این افراد مدرک دکتری، ۱۳.۵ درصد مدرک کارشناسی ارشد، ۵۲ درصد مدرک کارشناسی و بقیه دارای مدارک تحصیلی پایین‌تر اما با تجارب ارزنده و متدین هستند.

طبق اصل ۹۹ قانون اساسی، نظارت بر انتخابات "مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری، خبرگان رهبری و همه پرسی و مراجعه به آراء عمومی" وظیفه شورای نگهبان و هیأت‌های منصوب از طرف این شوراست.  

پس از تشکیل هیات نظارت در استان، هیات‌های نظارت در شهرستان‌ها و به تبع آن در بخشداری‌ها نیز تشکیل می‌شوند.

تاکنون علاوه بر خراسان رضوی اسامی اعضای هیات نظارت بر انتخابات مجلس در استان‌های ایلام، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان اعلام شده است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

۳۲۲۱/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.