دبیر شورای کشوری برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت روز پنجشنبه در این مراسم گفت: بیانیه گام دوم انقلاب مبتنی بر معنویت‌گرایی و بار سنگین آن بر عهده حوزه‌های علمیه  است.

حجت الاسلام کاظم لطفیان بیانیه گام دوم انقلاب را فرامذهبی توصیف و بیان کرد: رسالت حوزه‌های علمیه در این مسیر هدایت و صیانت از آرمانها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و تبیین آنها است.
وی افزود: در طول ۴۰ سال اخیر اسلامگرایی در دنیا گسترش یافته که یک نمونه آن افزایش جمعیت مسلمانان اسپانیا به دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است. همه اینها به واسطه انقلاب اسلامی بوده و در این میان حوزه‌های علمیه موتور پیشرو  جامعه به سمت معنویت و اخلاق هستند.

دبیر شورای کشوری برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت تحجر و سکولاریسم را بلای جان جامعه توصیف و بیان کرد: می‌بایست حوزه‌های علمیه جامعه را از این بلایا دور کرده و به سمت شاخصهای مدنظر رسول الله سوق دهند.

وی افزود: امروز دشمنان با ساخت مساجد همجنسگرایان و امامت زنان سربرهنه با نمازگزاران مختلط با اسلام راستین مقابله می‌کنند. در چنین شرایطی با طرح هجمه‌ها و شبهات مختلف نسبت به اسلام، مسئولیت سنگینی بر دوش حوزه‌های علمیه قرار دارد.

امام‌جمعه اهل‌سنت تربت‌جام نیز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علوم دینی اهل‌سنت خراسان، رفتار و عملکرد علمای دین را عاملی بسیار موثر در جذب جوانان به امور دینی توصیف و بیان کرد: با تزکیه نفس باید بیش از پیش نسبت به این موضوع توجه کنیم. اگر معرفت، تقوا و بردباری داشته باشیم سخت‌ترین دلها هم جذب دین می‌شوند.

مولوی شرف‌الدین جامی‌الاحمدی افزود: می‌بایست دشمن‌شناس باشیم و با دشمن با سختی و با دوستان با مهربانی رفتار کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل‌سنت خراسان روز پنجشنبه در حاشیه این مراسم طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا شمار طلاب شاغل به تحصیل در ۴۰ مدرسه علمیه فعال اهل‌سنت در سطح استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی را دو هزار نفر اعلام و بیان کرد: همایش امروز با حضور مدیران و استادان با هدف هم‌اندیشی، تبادل نظر پیرامون امور آموزشی این مدارس و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برپا شده است.  

حجت الاسلام اکبر فرجام به برنامه برپایی نشست آموزشی ویژه طلاب اهل‌سنت خراسان در سال تحصیلی جدید نیز اشاره و بیان کرد: همایش طلاب تازه‌وارد هم با هدف آشنایی با راه و رسم طلبگی و آنچه در تحول مدارس لازم است برگزار می شود.

۷۵۰۷/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.