علیرضا رزم‌حسینی روز سه شنبه در نشست بررسی عملکرد معین های اقتصاد مقاومتی شهرستان مشهد افزود: در مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی به قدری شهرستان مشهد با اهمیت است که می طلبد جلسات مرتبی ویژه بررسی عملکرد معین های اقتصادی آن و موانع بر سر راه توسعه اش در استانداری برگزار شود.

 او اضافه کرد: همه بخش‌ها از جمله معین های اقتصاد مقاومتی مانند یک زنجیره به هم وصل شده اند تا به سرمنزل مقصود یعنی همان توسعه پایدار همه جانبه برسیم.
وی با اشاره به موانع موجود بر سر راه توسعه کشور ادامه داد: هدف این است که مناطق مورد تعهد، توسعه همه جانبه پیدا کنند و اگر بر سر راه مشکلی وجود دارد باید با جدیت و پیگیری بیشتری پیگیری شود.
استاندار خراسان رضوی گفت: یک مجموعه مستقل تحت عنوان نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است تا به صورت تخصصی پیگیر آخرین وضعیت اجرایی اقدامات معین ها شود.
رزم حسینی افزود: اگر در مدل توسعه اقتصادی، فرهنگی همه پای کار بیایند به یقین پیشرفت حاصل خواهد شد چون در کشور ثروت وجود دارد و در صورت بهره گیری و استفاده درست از آن شرایط بهتری خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: بسیاری از نیازمندی های شهر مشهد باید از طریق روستاها تامین شود و وقتی در روستا اشتغال به وجود آمد کسی که در حاشیه مشهد زندگی می کند به روستا برخواهد گشت.
رزم حسینی گفت: هر خانه می‌تواند در طرح اقتصاد مقاومتی یک کارخانه محسوب شود یعنی هر خانه روستایی که پنج نفر عضو دارد و در یک رشته خاص هنر یا مهارت دارند می توانند تولید کننده باشند.
شهردار مشهد نیز در این نشست گفت: ما در کار خود سعی کردیم سه رویکرد اصلی را که عبارتند از در نظر گرفتن توسعه کسب و کارهای بخش خصوصی در انجام وظایف مدیریت شهری، حل کردن مساله اشتغال به صورت کوتاه مدت در طرح های زیرساختی از طریق تامین مالی و برقراری پیوندهای پیشین و پسین در طرح ها مدنظر قرار دهیم.
محمدرضا کلایی افزود: برای این که عملکرد شهرداری مشهد در این طرح ارزیابی شود تفاهمنامه ای با مرکز آمار ایران و سازمان برنامه و بودجه به منظور محاسبه اختصاصی رشد اقتصادی شهرستان مشهد بسته شده است تا بفهمیم در چه بخش هایی دچار مشکل هستیم و درصدد برطرف کردن آنها برآییم.

همچنین در حاشیه این نشست و در راستای اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی در خراسان رضوی، سه تفاهم‌نامه معین‌های اقتصادی تعدادی از روستاهای بخش های احمدآباد و رضویه شهرستان مشهد به امضا رسید.

بر اساس این تفاهم نامه ها شرکت کشاورزی "سحرخیز" به عنوان معین اقتصاد مقاومتی روستاهای دهسرخ، عارفی، بالندر، بش ساروق، آقنج، استاج، بازه حوض، نظرآباد، گنبددراز، شریف آباد و بزوشک دهستان سرجام بخش احمدآباد، شرکت "گهردانه شرق" به عنوان معین روستاهای سرغایه، سرنیش، حسن آباد، بلند پی، داشخانه، باغچه، امیرآباد، رباط خاکستری و امان آباد دهستان سرجام بخش احمدآباد و شرکت "یکتا الیاف شرق" هم به عنوان معین روستاهای، قازقان، احمدآباد، چنارک و اردولک بخش رضویه شهرستان مشهد تعیین شدند.
بر اساس مدل مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی که همزمان با آغاز فعالیت علیرضا رزم حسینی به عنوان استاندار خراسان رضوی در این استان به اجرا در آمد معین‌های اقتصاد مقاومتی ارائه آموزش‌های حوزه کسب و کار، تسهیل امر سرمایه گذاری و توانمند سازی مردم در مناطق شهری و روستایی و توسعه اقتصادی مناطق این استان را عهده دار می‌شوند.

۷۴۹۶/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.