سردار محمد کاظم تقوی روز سه شنبه و در آستانه هفته ننیروی انتظامی در نشستی خبری به تشریح عملکرد یک ساله پلیس در استان از مهر پارسال تا مهر ماه کنونی پرداخت و افزود: طی این مدت کشف سلاح گرم و شکاری نیز ۲۲ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در این مدت وقوع قتل در خراسان رضوی با افزایش هشت درصدی مواجه بوده است که نشان می دهد کنترل هیجانات اجتماعی باید به صورت جدی پیگیری شود.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی از افزایش ۷۹ درصدی تماس با نیروی انتظامی خراسان رضوی از مهر ماه پارسال تا کنون در مقایسه با مدت مشابه خبر داد و افزود: ۶۱ درصد این تماس‌ها شامل بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تماس، عملیاتی شده است.
تقوی گفت: در این مدت کشف مواد مخدر چهار درصد افزایش یافته و در مجموع ۲۸ تن مواد مخدر کشف شده است و ۳۵ باند عمده مواد مخدر هم ضرباتی کاری خورده اند.
او ادامه داد: تعداد تصادفات درون وبرون شهری نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۳ فقره افزایش داشته است که زنگ خطری است که رانندگان باید بیشتر به قوانین و مقررات پایبند باشند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: طی یک سال گذشته در بخش کشفیات جرایم یارانه ای نیز ۱۲۰ درصد افزایش کشف ثبت شده است.
سردار تقوی افزود: طی این مدت سرقت ها ۲۹ درصد در خراسان رضوی افزایش یافته است و البته در نیمه نخست امسال با اجرای طرح های مختلف شاهد کاهش روند وقوع سرقت‌ها هستیم و افزایش ۴۰ درصدی دستگیری سارقان در نیمه نخست امسال صورت گرفته که موفقیت خوبی است.

وی ادامه داد:از مهر ماه سال گذشته تا مهر ماه کنونی نیز  ۱۵ درصد نیز برخورد باید اتباع غیرمجاز افزایش یافته است.
گذرنامه موقت ویژه ایام اربعین
فرمانده انتظامی خراسان رضوی در خصوص نام نویسی برای صدور گذرنامه موقت برای ایام اربعین نیز گفت: طی روزهای اخیر درخواست صدور روادید در استان بسیار افزایش یافته و روزانه شاهد حضور ۹ هزار مراجعه کننده برای این امر هستیم.
سردار تقوی افزود: طبق ابلاغ کشوری، متقاضیان برای شرکت در مراسم اربعین می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس به اضافه ۱۰ بدون هیچ هزینه ای نسبت به نام نویسی برای صدور گذرنامه موقت اقدام کنند.
وی اضافه کرد: در مرز دوغارون نیز پیش بینی می شود شاهد ورود ۵۰ هزار تبعه افغانستانی داوطلب حضور در مراسم اربعین باشیم که آنها را تا استان‌های جنوبی بدرقه خواهیم کرد.
تقوی در خصوص تمهیدات امنیتی ایام پایانی ماه صفر نیز  گفت: در ایام پایانی ماه صفر نیز با به کارگیری همه توان سعی می شود فضایی امن و آرام فراهم شود تا عزداران بدون دغدغه امنیتی بتوانند به مراسم خود بپردازند.
برنامه های هفته نیروی انتظامی 
فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به شعار امسال هفته ناجا یعنی "پلیس هوشمند و امین مردم" گفت: می کوشیم تا بتوانیم پلیسی در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.
سردار تقوی افزود: برنامه های هفته ناجا در استان با هدف تقویت رابطه معنادار پلیس با مردم، تدوین رویکرد جامعه محوری پلیس، نمایش اقتدار و هوشمندی پلیس و ارتقای احساس امنیت، برنامه ریزی و عملیاتی می شود.
وی ادامه داد: غبارروبی گلزار شهدا، حضور گسترده نیروهای ناجا و فرماندهان آن در نماز جمعه به عنوان نمازگزار و سخنرانان پیش از خطبه ها، برگزاری مراسم صبحگاه مشترک، دیدار با نماینده ولی فقیه و امامان جمعه در مشهد و شهرستان‌ها، جلسات مردمی در مساجد، عیادت از بیماران مناطق مرزی در شهرستان‌ها توسط مرزبانان و برگزاری برنامه های ورزشی از جمله برنامه های هفته ناجا در استان است.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: برپایی نمایشگاه فضای مجازی در مدارس، استقرار میز خدمت در دانشگاه ها، حضور در مدارس، جلسات پرسش و پاسخ دانشجویی و برگزاری مسابقات علمی در دانشگاه ها نیز از دیگر این برنامه هاست.
سردار تقوی افزود: تجلیل از افراد قانونمند و اجرای برنامه های فرهنگی، آموزشی در خلال دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و شهر خودرو، اکران و پخش تصاویر آموزشی در سطح شهر، ارائه برنامه های حقوقی و مشاروه ها در کلانتری ها و توزیع بسته های فرهنگی و آموزشی نیز در هفته ناجا عملیاتی می شود.
وی ادامه داد: با توجه به تدابیر اندیشیده شده، ترخیص خودرو و موتورسیکلت از پارکینگ‌ها از دهم تا بیستم مهر ماه با تخفیف ویژه صورت می گیرد.
سردار تقوی تاکید کرد: حرکت دو سویه رسانه و پلیس منجر به ارتقاء امنیت می شود و این ارتباط باید تقویت شود.
هفته نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از روز ۱۳ مهر ماه آغاز می شود.
۷۵۰۵/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.