محمدعلی فرهمندراد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این چارچوب باغداران تولیدکننده سیب در نیشابور امسال افزون بر ۴۲۰ میلیارد ریال درآمد کسب کردند.

وی گستره باغهای سیب نیشابور را هزار و ۱۱۲ هکتار اعلام و بیان کرد: هزار و ۱۰۰ هکتار از این سطح باغی بارور و ۱۲ هکتار آن غیربارور است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور همچنین میزان عملکرد محصول سیب درختی را در این شهرستان ۱۹ تن در هکتار ذکر و بیان کرد: ارقام محصول سیب درختی نیشابور شامل سیب قرمز، سیب زرد، عباسی و ارقام بهاره هستند.

وی همچنین با اشاره به مزایای وجود سایبان در باغ سیب همچون "کاهش مصرف آب، پیشگیری خسارت ناشی از بارش تگرگ و ممانعت از آفتاب سوختگی محصول" گفت: استفاده از سایبان در باغهای سیب بطور اکید به باغداران توصیه می شود.

سهم نیشابور در تولید سیب درختی ۵۷ صدم درصد از کل تولید سه میلیون و ۷۰۰ هزار تنی این محصول در کشور است. همچنین نیشابور ۴۴ صدم درصد از کل مساحت باغهای سیب ایران را دارد.

۷۶ نوع از ۸۳ نوع محصول تولیدی استان خراسان رضوی در نیشابور کشت ‌می‌شود. ۹۱ هزار و ۵۰۸ هکتار زمین در این شهرستان نیشابور زیر کشت محصولات کشاورزی قرار دارد. از این سطح ۱۳ هزار و ۲۰۸ هکتار کشت دیم و بقیه کشت آبی می باشد. بخش کشاورزی نیشابور در تولید محصولاتی همچون گندم، جو، پنبه، خیار، سیر، بادمجان، کدو، سبزیجات، سیب، گلابی و گیلاس رتبه های نخست تا سوم را در خراسان رضوی دارد.

مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در فاصله ۱۲۲ کیلومتری غرب مشهد واقع است. نیشابور مرکب از چهار بخش مرکزی، زبرخان، سرولایت و میان جلگه ۴۳۱ روستا دارد. ۱۶۳ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند. 
۹۸۶۹/۱۸۵۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.