رئیس هیات مدیره سازمان مردم نهاد 'انجمن راویان فتح رضوی' روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تمام راویان دفاع مقدس در این استان در قالب این موسسه ساماندهی شده اند.

عباس آرانیان شمار راویان زن این انجمن را حدود ۱۰ نفر ذکر کرد و افزود: این تعداد بیشتر همسران و خواهران شهدای مدافع حرم هستد که با این انجمن همکاری دارند و راهبرد دراز مدت این سمن تربیت هفت هزار طلبه و دانشجوی آموزش دیده در زمینه روایتگری دفاع مقدس است.

وی بر لزوم ارتباط گیری با کودکان و جوانان تاکید کرد و اظهار داشت: تربیت روایتگران جوان در این راستا انجام می شود و باید به این نکته توجه داشت این روایتگری در قالب قدیمی بیان شفاهی مطالب کارگشا نیست و باید از امکانات، تصاویر متحرک، آهنگ های مخصوص و پرده خوانی های ویژه کودکان و نوجوانان نیز در این زمینه استفاده کرد.

وی با اشاره به مشکلات مالی سمن ها گفت: تامین اقلام و امکانات تبلیغی یاد شده نیازمند حمایت نهادها و دستگاه های ذیربط از این سمن است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه اعزام راوی به مناطق جنگی، ارائه امکانات و اقامت راویان و از این قبیل موارد ما را حمایت کرده است. 

آرانیان به همکاری هیات معارف جنگ ارتش در قرارگاه منطقه ای شمال شرق اشاره کرد و افزود: همین ارتباط و همکاری با سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز وجود دارد.

وی اظهار داشت: سازمان مردم نهاد سنگرسازان بی سنگر متشکل از نیروهای قدیمی جهاد استان و موسسه پیام آزادگان متشکل از آزادگان خراسان رضوی نیز ما را در عرصه روایتگری حمایت کرده و با راویان فتح رضوی همکاری دارند.

وی گفت: در روزهای گرامیداشت هفته دفاع مقدس این موسسه روزانه ۴۰ تا ۵۰ روایتگر به مراکز آموزشی،  نهادها و ادارات در شهر مشهد اعزام می کند.

رئیس سازمان مردم نهاد انجمن راویان فتح رضوی افزود: این سمن در ۱۲ شهرستان خراسان رضوی نمایندگی دارد و راویانی نیز از طریق این دفاتر به مراکز و موسساتی که خواستار ارائه روایتگری  دفاع مقدس باشند اعزام می شوند.

سید محمود قاسمی، مدیر پیشکسوتان جهاد و مقاومت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز گفت: شمار روایتگران آموزش دیده دفاع مقدس استان حدود ۷۰۰ نفر است و در حال حاضر فعالیتها در این زمینه در انجمن راویان فتح رضوی متمرکز شده است.

لشکر پنج نصر، لشکر ۲۱ امام رضا (ع)، لشکر ویژه شهدا از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و لشکر ۷۷ ارتش به همراه چندین تیپ و گروه مهندسی مستقل از سپاه، ارتش و جهاد سازندگی یگان‌های نظامی خراسان در هشت سال دفاع مقدس را تشکیل می دادند.

خراسان رضوی ۱۷ هزار و ۲۲۶ شهید، ۴۹ هزارو ۲۸۶ جانباز و سه هزارو ۳۹۶ آزاده در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

۳۲۲۱/۶۰۵۳  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.