حمید جوانبخت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با رای قاضی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری مه ولات، شکارچی سابقه دار این شهرستان که اقدام به نگهداری سلاح غیرمجاز و تغییرشکل آن به سلاح شبه جنگی، نگهداری فشنگ، مهمات و ادوات غیرمجاز در ارتباط با شکار ممنوعه کرده بود، علاوه بر ضبط سلاح، به تحمل حبس و پرداخت جریمه محکوم شد.

وی از شهروندان طبیعت دوست خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی، شکار و صید غیرمجاز جانوران وحشی، مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۵۶۷۲۹۱۰۰ به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

منطقه شکار ممنوع نوبهار مه ولات با بیش از ۱۷۰ هزار هکتار در ضلع جنوبی این شهرستان، به صورت شبانه روزی توسط محیط بانان محافظت می شود.
این منطقه به‌ صورت دشتی و کویری و فاقد هر گونه چشمه، قنات و رودخانه طبیعی و دائمی است و زیستگاه گونه‌های جانوری متنوع شامل آهو، هوبره، گربه وحشی، روباه شنی، روباه معمولی، خرگوش، گرگ، شغال، کفتار، انواع پرندگان شکاری، تیهو، باقرقره شکم سیاه، کبوتر چاهی، انواع گنجشک سانان، انواع مارها و خزندگان است.
منطقه شکار ممنوع نوبهار مه ولات همچنین دارای پوشش گیاهی متناسب با مناطق کویری از قبیل آرتیپلکس، تاغ، گز و  دانه شور است  و در مجموع جزو مناطق فقیر از نظر پوشش گیاهی محسوب می شود.

فیض آباد، مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مه ولات در ۲۰۷ کیلومتری مشهد قرار دارد. 

۷۰۷۹/۹۸۷۸/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.