عباس اسحاقیان روز سه‌ شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در باره برخی اظهار نظرها در زمینه احتمال آلوده شدن آب مشهد از طریق نشت فاضلاب در شهرستان بینالود افزود: تنها منبعی که برای تامین آب مشهد در این شهرستان از آن استفاده می شود ۲ رشته قنات در بند گلستان است که تحت نظارت و کنترل هستند.
وی اظهار داشت: آلودگی آب از طریق نشت فاضلاب بیشتر از مسیر چاه های جذبی صورت می گیرد لذا احتمال آلودگی آب مشهد از طریق منابع شهرستان بینالود (طرقبه شاندیز) وجود ندارد.
فرماندار بینالود گفته بود: فاضلاب و روان آب‌ های منازل ۲۰ روستا در بالادست رودخانه‌های این شهرستان به صورت مستقیم یا از طریق خاک نفوذ پذیر منطقه به منابع آب و رودخانه‌های بینالود وارد می شود.
سید حسن حسینی پیش از این در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجایی که بخشی از آب مشهد از ۲۰۰ چاه دشت سوران و برخی قنوات پایین دست این رودخانه ها تامین می شود موضوع تامین شبکه جمع آوری فاضلاب این تعداد روستا دارای اولویت است و باید برای آنها فکر اساسی کرد.
شهرستان ۷۰ هزار نفری بینالود (طرقبه شاندیز) از غرب به مشهد چسبیده است و علاوه بر ۲۰ روستای ییلاقی، دو شهر گردشگر پذیر طرقبه و شاندیز را به ترتیب با ۲۲ و ۱۸ هزار نفر جمعیت در خود جای داده است.
آب شرب مورد نیاز مشهد از ۴۵۰ حلقه چاه، ۲ رشته قنات، یک دهنه چشمه و سدهای طرق، کارده، ارداک و دوستی تامینمی‌شود.
۷۵۰۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.