حسین باغگلی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد سه هزار و ۶۰۰ دانش آموز با نگاه حمایتی در حاشیه شهر و سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مناطق برخوردار مشغول تحصیل شده اند.

وی اظهار داشت: مدارس امام رضا (ع) نگاه انتفاعی در تعلیم و تربیت نداشته و همه مدارس آن از امکانات مشابه برخوردارند.

وی گفت: امروزه فعالیت نهادهایی همچون آستان قدس رضوی در امر مدرسه سازی و تعلیم و تربیت فرصتی مغتنم برای آموزش است، بر این اساس در مدرسه سازی توسط این آستان مقدس تلاش شده است پژوهش و مدل سازی برای ارائه محتوا و پروژه‌ سازی تربیتی مورد توجه قرار گیرد.

باغگلی راه‌ اندازی مرکز "پردیس تربیتی توانا" ویژه پیگیری نوآوری‌ها و اجرایی کردن مدل‌های پیشنهادی کوچک و جذب خادمیاران تعلیم و تربیت و خادمیاران نوجوان را از اقدامات موثر بنیاد فرهنگی رضوی برشمرد.

وی افزود: برای استفاده از ظرفیت و توانمندی خادمیاران تعلیم و تربیت در مدارس مناطق محروم و کمتر برخوردار و همچنین برای پیوند بیشتر دانش‌ آموزان با فضای معنوی حرم مطهر رضوی و خدمت در عرصه‌های اجتماعی مناطق محروم، موضوع خادمیاری در این بنیاد فعال شده است.

وی اظهار داشت: تابستان سال گذشته سه هزار دانش‌ آموز زیارت اولی از شهرهای مختلف به مشهد مشرف شدند که مورد حمایت آستان قدس رضوی قرار گرفته و از امکانات مدارس امام رضا (ع) بهره‌ مند شدند.
۷۴۸۹/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.