محمد رضا حیدری روز دوشنبه در هفتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: مدیران شهری در هر رده ای باید به این موضوع باور داشته باشند و در نحوه پاسخگویی به مردم به حرمت و کرامت دقت داشته باشند و مدیریت شهری و شورای شهر مشهد هم از ابتدای فعالیت خود بر موضوع شهر انسان مدار و اجتماع محور تاکید داشته و دارد.
وی اضافه کرد: برای تحقق این مهم فعالیت‌های خوبی آغاز شده که شهر بدون معتاد متجاهر، ریشه کن کردن بی سوادی تا سال ۱۴۰۰، پویش خط عابر- خط زندگی و اصلاح هندسی تقاطع ها و معابر از جمله طرح هایی است که نقش مهمی در تحقق شهر انسان مدار دارند و برای رسیدن به شهر انسان مدار اقدامات زیادی باید عملیاتی شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تحقق پذیرکردن این شعار به مدیرانی نیاز دارد که شعار را باور داشته باشند و حرمت مردم را حفظ کنند.
حیدری  با اشاره به فرارسیدن اول مهر و بازگشایی مدارس افزود: آموزش و پرورش از ارکان توسعه در هر جامعه ای است و نهاد خانواده و مدرسه مهمترین نهادها در فضای تعلیم و تربیت هستند.
وی ادامه داد: دستگاه تعلیم و تربیت در کشور نیازمند همراهی و حمایت جدی همه نهادهاست و در این راستا تعامل مناسبی بین مدیریت شهری، شورای شهر مشهد و آموزش و پرورش خراسان رضوی برقرار شده است و پرداخت سهم سه درصدی آموزش و پرورش از محل عوارض صدور پروانه های ساختمانی که از شورای سوم شهر مشهد بر زمین مانده بود در این دوره عملیاتی و اجرایی شد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تفاهم نامه" مشهد، شهر بدون بی سواد تا سال ۱۴۰۰" نیز هفته گذشته بین مدیریت شهری و آموزش و پرورش خراسان رضوی منعقد شد و با دانشگاه ها نیز تفاهم نامه های خوبی منعقد شده است.
حیدری با تاکید بر توسعه فعالیت‌های اجتماعی، ورزشی و فرهنگی در سطح شهر مشهد افزود: دو هزار و ۸۰۰ مدرسه در مشهد وجود دارد که استفاده از ظرفیت آنها در ساعات تعطیلی کمک مهمی به این امر می کند.
وی همچنین با اشاره به پیش رو بودن هفتم مهر روز ایمنی و آتش نشانی گفت: بعد از حادثه پلاسکو همراهی و همدلی مردم با آتش نشانان را در مقیاس وسیع شاهد بوده ایم و یک سرمایه اجتماعی برای آتش نشانان به وجود آمد که باید حفظ شود و ارتقا یابد.
حیدری افزود: البته امکانات زیرساختی نیز باید تجهیز شود و استانداردسازی ساختمان‌های ناایمن نیز باید در دستور کار باشد تا شاهد حوادث ناگوار نباشیم.
۷۵۰۵/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.