محمد مهدی طهرانچی روز دوشنبه در آیین بازگشایی مدارس سما در مشهد افزود: آنها برای سرگرم کردن جوانان و شریک شدن در تربیت آنان برنامه هایی دارند و میلیاردها دلار در قالب برنامه های تلفن همراه همچون تلگرام و اینستاگرام هزینه و امکان دسترسی رایگان به این برنامه ها را برای این قشر فراهم کرده اند.

وی ادامه داد: در دوره کنونی غرب برای پیشبرد اهداف خود و تربیت جوانان، جهان شبکه ای بر پایه فضای مجازی به راه انداخته است چرا که به این نتیجه رسیده که بر کشوری که می تواند جوانانی مثل حسین فهمیده تربیت کند امکان سلطه وجود ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: غرب به این نتیجه رسیده است که باید در تربیت جوانان مداخله کرده و در ۲۱ سال نخست زندگی در مفاهیمی همچون هویت ملی، ارزش‌ها و عشق به وطن و محبت اهل بیت(ع) دست اندازی کند.

طهرانچی با اشاره به تخریب مدارس و زیرساخت‌های آموزشی در سوریه و یمن افزود: دشمنان تنها به فعالیت تربیتی در زمینه فضای مجازی اکتفا نکردند و با بهره گیری از همین ابزار مجازی داعش را بر سوریه غالب نموده و از این طریق به ویرانی زیرساخت‌های این کشور اقدام کردند.

وی ادامه داد: تنها راه مقابله با این دسیسه ها فعالیت فرهنگی در مدرسه توسط معلمان است چرا که تنها جاهایی که می توانیم در مقوله هویت جامعه تاثیرگذار باشیم مدرسه و خانه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فضای حاکم بر ۴۰ ساله دوم انقلاب اسلامی بسیار پیچیده تر و سخت تر از ۴۰ ساله نخست انقلاب اسلامی است گفت: با فروپاشی شوروی سابق فضای گذشته دگرگون شد و اقتصاد منبع پایه کشورها به اقتصاد دانش بنیان تغییر یافت و هم اکنون کشوری که بخواهد به رشد و شکوفایی برسد باید از تربیت نیروی انسانی دانش آموخته بهره مند شود.

طهرانچی افزود: بیگانگان برای استعمار و بهره کشی ملت ایران تلاش می کنند و می خواهند هویت این کشور را تغییر دهند اما این کشور هرچند در طول تاریخ ایران تجربه حملات زیادی از جمله حمله مغول‌ها را از سر گذرانده است اما نه تنها تحت سلطه بیگانه قرار نگرفته بلکه با فرهنگ غنی خود مهاجمان را تغییر داده و متحول کرده است.

در این مراسم علاوه بر نواخته شدن زنگ بازگشایی مدارس در دبیرستان سما شماره یک مشهد از دو دانش آموز نخبه این واحد آموزشی قدردانی شد.

دانشگاه آزاد اسلامی ۷۰۰ مدرسه سما در سراسر کشور دارد که ۵۵ باب از این تعداد در خراسان رضوی قرار دارد و سهم شهر مشهد نیز ۱۴ مدرسه است.

۳۲۲۱/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.