حجت الاسلام محمدرضا عصمتی روز یکشنبه در دیدار با نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس به همه ملت‌های آزاده جهان آموخت چگونه مدیریت دینی و رهبری صالح جامعه قادر است ظرفیت وجود انسان را به منصه ظهور برساند و آن را به یک قدرت عظیم و غیر قابل شکست تبدیل کند.
وی ادامه داد: اگر به توصیه‌ها و نیز وصیتنامه های شهدا دقت کنیم در می یابیم همه اینها جلوه ظاهری عظمت روح خداست.

امام جمعه تربت حیدریه بر لزوم حفظ ارزش‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی، فرهنگ دفاع مقدس در جامعه ترویج و نهادینه شود.

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه نیز گفت: امروز دشمنان نظام اسلامی در جبهه فرهنگی و عملیات روانی با موج سازی‌های دروغین و بی اساس به دنبال مشغول سازی جامعه به مسایل حاشیه ای هستند که متاسفانه برخی در داخل نیز با سوار شدن بر این امواج، خواسته یا ناخواسته در زمین دشمن ایفای نقش می کنند.
سرهنگ پاسدار علی نیک یاد افزود: وظیفه ما این است که با الهام گرفتن از ارزش‌های دفاع مقدس در جبهه های کنونی جنگ نرم، عملیات روانی و شبیخون فرهنگی دشمن قد علم کنیم.
وی با بیان این که جنگ دشمن علیه ملت ایران هنوز تمام نشده ادامه داد: نوع جنگ تغییر کرده و دشمنان امروز با عملیات‌های فریب به خصوص در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به دنبال ترویج یاس و نا امیدی در جامعه و جدایی مردم از حاکمیت هستند و این یعنی دفاع همچنان باقی است و تنها عرصه میدان تغییر کرده است.
فرمانده سپاه تربت حیدریه از اجرای ۶۲ عنوان برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد و گفت: این برنامه ها در سه عرصه شهرستانی، بخشی و پایگاه و مسجد محوری با حضور اقشار مختلف بسیج برگزار می شود.
نیک یاد، دیدار با ائمه جمعه، برگزاری اجلاسیه مجمع عالی بسیج، همایش پیشکسوتان، غبارروبی گلزار شهدا و برپایی نشست‌های بصیرتی را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در تربت حیدریه ذکر کرد.

وی برگزاری یادواره های شهدا، نشست‌های بصیرتی و روشنگری با موضوعات روز، برپایی نمایشگاه نوشت افزار ایرانی- اسلامی و سبک زندگی اسلامی و دیدار با خانواده های معظم شهدا را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.

او افزود: در هفته دفاع مقدس و در عرصه بسیج سازندگی، دو پایگاه مقاومت افتتاح و ۳۰۰ بسته نوشت افزار بین دانش آموزان محروم و نیازمند توزیع خواهد شد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

۸۰۷۹/۶۱۲۱/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.