به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی رئیس گروه موزه های این اداره کل گفت: این ۲ دستگاه ماشین تایپ توسط "نازنین بیضاوی" از علاقه مندان به حوزه میراث فرهنگی به واحد موزه های استان اهدا شده است.

محمد رضا پهلوان افزود: موزه ها، آینه تمام نمای گذشته ما هستند و یکی از راه های ارتباطی بین گذشته، حال و آینده به شمار می روند و هر یک از آثار و اشیای موزه ها با زبان هنر با بینندگان خود سخن می گویند و از گذشته حرف می زنند.
وی اظهار داشت: علاقه مندان دارای وسایل قدیمی، اسناد و آثار تاریخی خود را با کمال اطمینان به اداره کل میراث فرهنگی استان اهدا کنند تا به بهترین شکل در صورت نیاز مرمت و بازسازی و در دفاتر اموال موزه ای ثبت و ضبط و با توجه به محتوای موزه های استان جانمایی و نگهداری شوند.
وی با بیان اینکه اشیای اهدایی با ذکر نام اهدا کننده به نمایش گذاشته می شوند گفت: هر یک از این آثار به مثابه ورقی از تاریخ پر افتخار کشور است که نگهداری و حفظ آن عزم ملی  می طلبد.
هم اکنون ۷۳ موزه تحت نظارت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از جمله آستان قدس رضوی، محیط زیست، آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه فردوسی، سازمان ملی زمین شناسی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان خراسان رضوی فعالیت دارند.

۷۴۹۶/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.