فرماندار ویژه سبزوار روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود ارتقای زیر ساخت ها و معرفی ظرفیت ها، این شهرستان تابستان گذشته همچنان معبر و گذر گردشگران بود و تبدیل به یک مقصد نشد.  

احمد برادران افزود: موقعیت جغرافیایی سبزوار در مسیر جاده تهران - مشهد که سالانه حدود ۲۰ میلیون زائر حضرت امام رضا (ع) از این مسیر رفت و آمد دارند و بهره مندی از امکانات فرودگاهی و راه آهن ظرفیت بی نظیری برای جذب گردشگران، رونق صنایع دستی و اشتغال این شهرستان است.
 وی با بیان اینکه توجه به گردشگری از اولویت هاست، اظهار داشت: برای تبدیل سبزوار از گذر به مقصد گردشگری در سال ۹۶  طرح "۶ مکان و ۶۰ رویداد" برای معرفی این شهرستان وارد مرحله اجرایی شد که در این مکان ها آداب و رسوم، فرهنگ، صنایع دستی و بناهای تاریخی هر منطقه به گردشگران معرفی می شود.
 فرماندار سبزوار گفت: وجود خانه های تاریخی، کاروانسراها و آرامگاه مفاخری چون حکیم سبزواری، کاشفی، بیهقی و  حمید سبزواری و  مساجد تاریخی برخی از مکان های تاریخی و فرهنگی این شهرستان برای گردشگران است.
 سبزوار از شهرهای تاریخی و بزرگ خراسان رضوی در غرب این استان است که با هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی، ۶ موزه، جاذبه های طبیعی کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و ۱۵ نوع صنایع دستی و سنتی، ظرفیت قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.
 سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
 ۸۱۴۵/۷۴۹۵/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.