دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی روز شنبه با بیان این مطلب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد شرکت در استان که سابقه فعالیت و ظرفیت ارائه خدمات در این زمینه را دارند با توجه به آغاز روند صدور مجوز برای شرکت‌های متقاضی، امسال نیز به دنبال دریافت مجوز ارائه خدمات در این زمینه هستند.

مجید فرقانی با اشاره به این که هنوز قیمت مصوب پروازهای اربعین حسینی اعلام نشده است ادامه داد: هم اکنون روزانه چهار پرواز به عتبات عالیات از مشهد انجام می شود که با افزوده شدن ظرفیت جدید در ایام اربعین تعداد پنج پرواز دیگر به این شمار اضافه خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به این که متقاضیان سفر در ایام اربعین اغلب کسانی هستند که می خواهند به صورت پیاده روی مسیر نجف تا کربلا را طی کنند به دلیل بالا بودن هزینه ها بیشتر به دنبال استفاده از خدمات اتوبوس و قطار هستند و مشتریان هواپیما همان مشتریان سابق و همیشگی هستند به همین دلیل پیش بینی این است که افزایش چشمگیر ظرفیت در این بخش صورت نگیرد.

دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: هم اکنون بسته سفر به عتبات عالیات از مشهد بین هشت تا ۹ میلیون ریال قیمت دارد که در ایام اربعین این نرخ در بازار آزاد بیشتر هم می شود و سازمان هواپیمایی کشور باید هر چه زودتر نرخ مصوب این مسیر را اعلام کند.

فرقانی افزود: با این روش می توان با هر گونه گران فروشی بلیت در این مسیر برخورد کرد.

هم اکنون ۳۳۰ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در استان خراسان رضوی فعالیت دارد که بیش از ۶۰ درصد آنها در مشهد دایر است.

۷۴۹۶/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.