کارشناس مسئول تشخیص و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی روز شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: از این تعداد نوآموز که زیر پوشش سنجش سلامت قرار گرفتند تعداد سه هزار و ۳۳۷ نفر به مرحله پیش دبستانی وارد می شوند.

بهروز صادق مقدم افزود: از این تعداد ۱۲ هزار و ۷۸۹ نفر به دلیل تشخیص عدم آمادگی تحصیلی به بخش تخصصی ارجاع داده شدند، چهار هزار و ۶۱۲ نفر دیر آموز تشخیص داده شدند و ۴۴۲ نفر هم کم توان ذهنی بودند.

وی ادامه داد: از این تعداد دو هزار و ۳۳۹ نفر دارای مشکل ناشنوایی، پنج هزار و ۳۷۹نفر دارای مشکل بینایی و ۲۰۳ نفر دارای مشکلات جسمی و حرکتی بودند و  ۲۵ نفر به دلیل شدت ناتوانی به بهزیستی و ۸۰ نفر هم به مدارس ویژه و فراگیر معرفی شدند. 
کارشناس مسئول تشخیص و توانبخشی آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: ۶۰ نفر مشکوک به ابتلای به اوتیسم نیز به بخش تخصصی ارجاع شدند.

طرح سنجش سلامت برای بررسی شاخص‌ هایی همچون بینایی، شنوایی، تکلم و آمادگی ذهنی هر سال برای کودکان آماده ورود به دبستان اجرا می شود و ثبت نام در پایه اول ابتدایی با ارائه "شناسنامه سلامت" انجام می‌ گیرد.

در این راستا امسال ۶۵ پایگاه اولیه، پنج پایگاه تخصصی و ۶۰ پایگاه تخصصی مجازی در خراسان رضوی فعال شده اند.

پارسال ۱۳۳ هزار نوآموز در این استان مورد سنجش سلامت قرار گرفتند که این میزان نسبت به سال قبل از آن ۱.۷ درصد افزایش داشت.

خراسان رضوی با یک میلیون و ۲۵۱ هزار دانش آموز حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را در اختیار دارد.

۷۴۹۶/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.