رضا مومنی مقدم  روز جمعه در حاشیه سمینار تخصصی والیبال خراسان در اردوگاه باغرود نیشابور افزود: بازیکنانی که استعدادیابی شده و به تیم ملی راه پیدا می کنند از لحاظ فیزیک بدنی بسیار خوب هستند ولی از فقر تکنیکی رنج می‌برند.
وی ادامه داد: به دلیل اینکه فدراسیون و جامعه ورزشی ما نتیجه‌گراست فشار زیادی بر مربی تیم ملی و بازیکن وارد می شود و اگر نتیجه نگیریم مورد مواخذه قرار می گیریم از این رو به جای چهار تا شش ساعت در روز هشت تا ۱۰ ساعت تمرین می‌کنیم.
این مدرس رسمی فدراسیون والیبال گفت: بازیکنان مستعد از طریق مسابقات سوپر لیگ نوجوانان، مسابقات دسته یک نوجوانان، کمیته استعدادیابی و معرفی از سوی هیات‌ها شناسایی می شوند و در دو دوره میانگین سنی نیمی از بازیکنان تیم ملی بزرگسالان زیر ۲۲ سال بوده است.
مومنی افزود: بازیکنان ما پس از اینکه تیم هایشان در مسابقات به موفقیت می‌رسند رها می شوند در حالی که نیازمند مدیریت و توجه بیشتر مدیران ورزشی شهرستان ها و استان‌ها هستند.
وی اظهار داشت: در ورزش والیبال از ظرفیت ها و مربیان بسیار خوبی برخوردار هستیم و اگر کمی از نگاه‌های سنتی فاصله بگیریم  و به جوانان بیشتر بها بدهیم نتایج خوبی به دست می آوریم.
او ادامه داد: تیم ملی والیبال ایران پس از برزیل، لهستان، صربستان، آمریکا و ایتالیا جزء پنج تیم برتر دنیاست و در نوجوانان و جوانان هم جزء قهرمانان دنیا هستیم ولی از لحاظ امکانات و زیر ساختها جزء ۳۰ کشور نخست دنیا نیستیم.

فقط یک نفر از والیبالیست های خراسان رضوی در تیم ملی حضور دارد

مربی تیم ملی والیبال نوجوانان کشور گفت: در حال حاضر از والیبالیست‌های خراسان رضوی فقط یک نفر در تیم ملی والیبال حضور دارد که نشان می ‌دهد این استان خروجی خوبی نداشته است و این به خاطر نحوه مدیریت هیات‌های والیبال و عملکرد مربیان بوده است.
مومنی مقدم افزود: در چند سال آینده اگر استان خراسان رضوی بخواهد تیم والیبال خوبی داشته باشد بازیکن مستعد و خوبی نخواهد داشت البته عملکرد هیات والیبال نیشابور بسیار خوب بوده که نیازمند همکاری و حمایت هیات والیبال استان است و فعالیت های ورزشی نباید منحصر به هیات‌های ورزشی شود و از طرف بخش خصوصی نیز باید حمایت شوند.

سومین دوره سمینار تخصصی والیبال خراسان  با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت کننده از استان های البرز، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، یزد، فارس، آذربایجان غربی، سمنان و هرمزگان طی هشت کلاس تئوری و عملی در قالب سمیناری  دو روزه در اردوگاه شهید رجایی باغرود نیشابور برگزار شد.
نیشابور در فاصله ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
۹۸۶۹/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.