حجت الاسلام سید رمضانعلی موسوی مقدم روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان تربت حیدریه افزود: اگر این خودکفایی صورت نمی گرفت با وجود تحریم‌های فعلی، در زمینه تجهیزات و توسعه رسانه با مشکلات زیادی مواجه بودیم.

وی ادامه داد: پس از گذشت پنج دهه از عمر انقلاب اسلامی با یک بررسی اجمالی شاهد کسب موفقیت‌های بی شماری بوده‌ایم که در تاریخ ایران کم‌نظیر است.

قائم مقام سازمان صدا و سیما بیان اینکه سازمان صدا و سیما به دستاوردهای جدیدی رسیده است گفت: در آینده شاهد خودکفایی سامانه های مخابراتی در عرصه فضا خواهیم بود و گامی دیگر در عرصه فناوری را رقم می زنیم.

موسوی مقدم با اشاره به راه اندازی ساختمان دفتر صدا و سیما در تربت حیدریه افزود: تربت حیدریه شهری است که هم از جنبه تاریخی و هم از جنبه مذهبی و فرهنگی چهره‌های شناخته شده ای دارد.

وی ادامه داد: مردم تربت حیدریه در انقلابیگری چهره‌ای درخشان دارند و  ۴۳ روز قبل از ۲۲ بهمن ۵۷  نسیم حکومت اسلامی از این شهر وزیدن گرفت.

قائم مقام سازمان صدا و سیما گفت: با راه‌اندازی دفتر خبری صدا و سیما در تربت حیدریه، گام‌های خوبی در خصوص معرفی ظرفیت‌های این شهرستان برداشته خواهد شد.

موسوی مقدم افزود: حدود سه هزار نقطه کور آنتن دهی در مناطق مختلف کشور شناسایی شده است اما در حال حاضر ۹۷ درصد شهرستان تربت حیدریه از نظر پوشش آنتن‌های صدا و سیما تکمیل شده است.

او اضافه کرد: تا پایان امسال شاهد افزایش تعداد شبکه‌های دیجیتال در شهرستان تربت حیدریه و همچنین پوشش بیشتر امواج  FM خواهیم بود.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: تربت حیدریه نخستین شهر پیروز انقلاب اسلامی، بزرگترین تولید کننده زعفران در کشور، بزرگترین تولید کننده پسته در خراسان و پایتخت ابریشم ایران و بزرگترین تولید کننده دام در شرق کشور با تولید سالانه یک‌ میلیون راس دام به شمار می رود.

سعید باستانی افزود: متاسفانه در کشور کمتر کسی از وجود چنین ظرفیت هایی در تربت حیدریه اطلاع دارد که نشان از آن دارد که در حوزه تولید و اشاعه خبر ضعیف عمل کرده ایم و امیدواریم با افتتاح دفتر خبری صدا و سیما به این مهم که همان معرفی ظرفیتهای فرهنگی، تاریخی، اقتصادی و کشاورزی این شهرستان در سطح کشور است دست یابیم.

وی تاکید کرد: اخبار مربوط به ثبت شهر ملی ابریشم و روستای ملی ابریشم کشی و بسیاری از ظرفیت های دیگر شهرستان تربت حیدریه در کشور به خوبی منتشر نشده است.

او افزود: نقاطی که آنتن‌های صدا و سیما در آنها پاسخگو نیست و در اصطلاح کور است همچنان در شهرستان تربت حیدریه وجود دارد که برای رفع این معضل بارها درخواست کرده ایم و اکنون نیز در حضور قائم مقام صدا و سیما این درخواست را مطرح می کنیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز گفت: تربت حیدریه مرکز یک نقطه جمعیتی با  حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که متاسفانه خیلی از خبرهای دست اول شهرستان در سیمای استان خراسان رضوی پخش نمی شود.
علی رستمی افزود: متاسفانه به ندرت خبرهای مدیران تراز اول شهرستان تربت حیدریه در سیمای استان خراسان رضوی پخش می‌شود که امید است با افتتاح این دفتر خبری از مظلومیت خبری شهرستان کاسته شود.

در پایان این نشست دفتر خبری صدا و سیمای شهرستان تربت حیدریه با حضور مسئولان به بهره برداری رسید.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار تفری تربت حیدریه در فاصله ۱۵۹ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

۷۰۷۹/۱۹۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.