حجت الاسلام احمد مروی روز پنجشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان افزود: فقهای ما در طول تاریخ در مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی احساس مسئولیت کرده و حضور فعال داشته اند.
وی با بیان اینکه اگر روحانی به زمان، مشکلات و شبهات دوران خود آگاه نباشد نمی‌تواند برای جامعه مفید و موثر واقع شود اظهار داشت: روحانی باید نسبت به شبهات و ابهامات جواب علمی و منطقی داشته باشد.
وی گفت: با وجود همه مشکلات و آزارهایی که در طول تاریخ علیه روحانیت وجود داشته است، روحانیت و حوزه های علمیه روز به روز در جهت تعالی و شکوفایی حرکت کرده اند و این به خاطر اتصال علوم حوزوی به وحی است. رمز ماندگاری حوزه های علمیه و روحانیت نیز در این امر است.
حجت الاسلام مروی با اشاره به مشکلات موجود جامعه افزود: این فشارها و تهدیدهای دشمن در هر کشور و نظام دیگر ظرف چند ماه به نتیجه می رسید اما در ایران اسلامی به خاطر بصیرت و آگاهی مردم، دشمن نتوانست به اهداف خود برسد.
وی اظهار داشت: انقلاب به اسلام، ایران و شیعیان عزت داد. توقیف کشتی انگلیسی، ساقط کردن پهپاد آمریکایی و ناکام ماندن نقشه دشمنان در سوریه همه به خاطر انقلاب اسلامی و عزتی است که ایران دارد. مقاومت هوشیارانه و متدینانه، هوشمندی و تیزبینی رهبر معظم انقلاب نیز نقشه های دشمن را به شکست کشانده است.
وی گفت: امروز بدون اینکه کمترین امتیازی به شرق و غرب بدهیم، ایران اسلامی قدرت بلامنازع منطقه شده است.
مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خراسان با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در این استان در مدرسه علمیه نواب مشهد برگزار شد.
یک هزار و ۶۴۹ مرد و یک هزار و ۵۰۸ زن امسال در حوزه های علمیه خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی مشغول تحصیل می شوند.
۷۵۰۷/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.