رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با آغازسال تحصیلی جدید ۶۰۲ کلاس درس در این استان که به صورت مردمی و مشارکتی توسط خیرین ساخته شده است به بهره برداری می رسد.

غلامعلی رأفتی با اشاره به افتتاح ۱۲۰۴ کلاس درس با هزینه ۲۵۰۰ میلیارد ریال در این استان برای سال تحصیلی جدید افزود: از  مجموع  کلاس های  آماده بهره برداری ۵۰ درصد شامل ۶۰۲ کلاس در قالب ۱۶۹ پروژه با زیربنای ۷۲ هزار و ۳۵۳ متر مربع به صورت مردمی و مشارکتی احداث شده است.

وی اظهار داشت: از این تعداد ۱۹۶ کلاس در قالب  ۵۹ پروژه  با زیربنای ۲۷ هزار و ۲۶۴ متر مربع  به صورت  صددرصد توسط خیرین ساخته شده و ۴۰۶ کلاس در قالب  ۱۱۰ پروژه با زیربنای ۴۵ هزار و ۸۹ متر مربع  نیز به صورت مشارکتی احداث شده اند. 

وی با اشاره به وجود بیش از ۳۷۰۰ خیر مدرسه ساز در استان خراسان رضوی گفت: خیرین مدرسه ساز استان همواره مشارکت بسیار در مدرسه سازی داشته اند که در این زمینه سرآمد  کشور می باشند و اولین مجمع خیرین مدرسه ساز کشور نیز در سال ۱۳۷۷ در خراسان راه اندازی شده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز خراسان رضوی افزود: از سال ۷۷ تاکنون ۲۱ جشنواره خیرین  مدرسه ساز در استان برگزار شده که در آخرین جشنواره  که خرداد سال گذشته برگزار شد خیرین بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال برای مدرسه سازی اهدا کردند. 

وی اظهار داشت: تعامل خوب مجمع خیرین مدرسه ساز و ادارات کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان باعث توسعه مشارکت خیرین در مدرسه سازی شده است.

استان خراسان رضوی دارای ۱۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه و بیش از یک میلیون و ۲۳۰ هزار دانش آموز است.

۷۴۹۶/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.