علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در پنجمین نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در مجتمع صنعتی تکلان توس شهرک صنعتی مشهد برگزار شد گفت: سازمان امور مالیاتی باید با راهکارهای قانونی نسبت به تقسیط مالیات واحدهای تولیدی استان به گونه ای اقدام کند که به تولید و اشتغال این واحدها صدمه وارد نشود.

وی افزود: با تقسیط بدهی مالیاتی شرکت های تولیدی، هم میزان درآمد دولت افزایش پیدا می کند و هم آسیبی به تولید استان وارد نشده و کارگران بیکار نمی شوند.

در این نشست در زمینه حل مشکلات زیست محیطی واحدهای تولیدی فولاد، مشخص شدن کرایه حمل بار در استان، حل مشکلات هتل ابریشم و نحوه اختصاص تسهیلات به واحدهای صنعتی استان و نحوه تعامل بانکها برای پرداخت این تسهیلات تصمیماتی اتخاذ شد.

استاندار خراسان رضوی همچنین از شرکت تولید فراورده های زیتون ارشیا و شرکت صنعتی تکلان توس بازدید کرد و در جریان مشکلات این واحدها قرار گرفت.

مسئول روابط عمومی شرکت تولیدی فراورده های زیتون ارشیا در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: در این واحد تولیدی ماهیانه ۱۷ تن میوه زیتون به بیش از ۴۰ فراورده مختلف شامل روغن زیتون، زیتون پرورده، عرق برگ زیتون، زیتون کنسروی و انواع دیگر محصولات تبدیل می شود و محصولات آن علاوه بر مصرف در داخل کشور به سایر کشورها نیز صادر می گردد.

پیام نبی افزود: وجه شاخص این واحد تولیدی بکارگیری افراد دارای سوء سابقه قضایی است و هم اکنون در این واحد تولیدی حدود هزار نفر از محکومان جرایم عمد، غیر عمد و زنان سرپرست خانوار شاغل هستند و از حقوق، بیمه و مزایای قانونی برخوردارند.

مدیر واحدهای مهندسی شرکت صنعتی توکلان توس نیز گفت: این شرکت تولید کننده سیستم ترمز خودروهای سواری و وانت بار است و ظرفیت اسمی آن تولید قطعات برای یک میلیون ۲۰۰ هزار خودرو در سال است در حالی که اینک به دلیل تبعات منفی تحریم های ظالمانه آمریکا سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار قطعه در این شرکت تولید می شود.

ابراهیم محمدی افزود: تعداد نیروهای شاغل در این واحد صنعتی نیز از یک هزار و ۳۰۰ نفر در سال ۸۵ به حدود ۴۸۰ نفر کاهش یافته که در صورت تامین نقدینگی و مواد اولیه این واحد تولیدی می تواند به تولید ایده ال  خود دست یابد.

۶۰۷۰/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.